حضور شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(رینوتکس ۲۰۲۲) تبریز

دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی( RINOTEX 2022) تبریز با حضور مسئولین استانی و کشوری، اساتید دانشگاهها و شرکت های فعال در این حوزه از سراسر کشور در تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی، این نمایشگاه با هدف بستر سازی برای اقتصاد دانش بنیان و تولید کالای ایرانی در ۱۱ زون و بخش تخصصی و رویداد درچهار بخش، ایده های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و نیازمندی های فناورانه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از طرف دبیرخانه نمایشگاه، امسال ۷۱۰ طرح فناورانه و نوآورانه از ۱۵ استان کشور در نمایشگاه حضور داشتند که استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، تهران و آذربایجان غربی به ترتیب بیشترین تعداد طرح‌ها را ارائه دادند.

شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی نیز در این نمایشگاه حضوری موفق داشت.

مهندس اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در گفتگویی اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها برگزار شده است.

ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

این نمایشگاه دارای ۱۱ زون تخصصی بود و از مهم‌ترین زون های آن، “زون نوآوری و فناوری برق الکترونیک، فوتونیک و مخابرات” بوده است که امسال هم در این نمایشگاه حضور پر رنگ داشت.

به گفته مهندس کریم روشن میلانی معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی علاوه بر طرح های ثبت نام شده در این زون، نیازمندی ها و اولویت های تحقیقاتی و فناورانه از بخش های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی نیز با عناوین ذیل به معرض دید گذاشته شد و موجب امضای تفاهم نامه همکاری نیز در این خصوص گردید:

– کنترل پذیری مشترکین کشاورزی و صنعتی و پرمصرف

– کشف برق های غیرمجاز و ماینرها

– تهیه پایگاه داده مناسب و ارتباط با نرم افزار Power Bi جهت ایجاد داشبوردهای مدیریتی

– آزادسازی ظرفیت بلااستفاده ترانسفورماتورهای منصوبه و افزایش بازدهی سرمایه گذاری انجام شده در شبکه .

دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲) ۲ الی ۶ آبان ماه ۱۴۰۱ به مدت ۵ روز در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار شد.