۵۴درصد مشترکین خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شده اند

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز مهندس حمزه زاده عنوان کرد: از مجموع بیش از 1.181.000 مشترک بخش خانگی در استان البرز بیش از 632 هزار مشترک معادل حدود 54 درصد مشترکین خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شده اند و مبلغی بالغ بر 41 میلیارد تومان پاداش به مشترکین این بخش پرداخت گردید.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز مهندس حمزه زاده عنوان کرد: از مجموع بیش از ۱.۱۸۱.۰۰۰ مشترک بخش خانگی در استان البرز بیش از ۶۳۲ هزار مشترک معادل حدود ۵۴درصد مشترکین خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شده اند و مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان پاداش به مشترکین این بخش پرداخت گردید.

  • در خصوص طرح های تشویقی صرفه جویی برق توضیح بفرمایید؟

با هدف جلب مشارکت همگانی در بخش مصارف خانگی در سال ۱۴۰۲ مشوق های جذاب تری نسبت به سال قبل پیش بینی شده است. طرح پاداش صرفه جویی از ابتدای خردادماه تا پایان شهریور سال جاری برنامه ریزی و اجرا می شود و در این طرح همه مشترکین خانگی اعم از پرمصرف و کم مصرف که مصارف برق خود را نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش بدهند به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی در مصرف برق پاداش دریافت خواهد کرد.

این پاداش در بالاترین سطح صرفه جویی ۲۰ برابر نرخ فروش برق یعنی ۲۰.۰۰۰ ریال برای هر کیلوواتساعت می باشد.

مشترکینی که میزان مصرف آنها کمتر از ۱۵۰ کیلو واتساعت در یک دوره باشد به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی ۲۰.۰۰۰ ریال و مشترکینی که مصرف آنها در دوره از ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد به ازای هر کیلو واتساعت ص۲رفه جویی ۱۵.۰۰۰ ریال پاداش دریافت خواهند کرد و به صورت پلکانی با افزایش میزان مصرف، نرخ پاداش به ازای  هر کیلو وات ساعت نیز کمتر می شود.

برای مثال مشترکینی که با صرفه جویی میزان مصرف خود را از ۳۰۰ به ۲۰۰ کیلوواتساعت کاهش دهند معادل ۱۵۰.۰۰۰تومان پاداش صرفه جویی دریافت خواهند کرد.

  • نحوه پرداخت این پاداش ها به چه صورت خواهد بود؟

این پاداش ها در صورتحسابهای دوره های بعد مشترکین محاسبه و بستانکار خواهد شد.

  • آماری از پرداخت پاداش در سال گذشته در استان البرز ارائه بفرمایید؟

از مجموع بیش از ۱.۱۸۱.۰۰۰ مشترک بخش خانگی در استان البرز بیش از ۶۳۲ هزار مشترک معادل حدود ۵۴درصد مشترکین خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شده اند و مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان پاداش به مشترکین این بخش پرداخت گردید.

  • برای راهنمایی و تشویق مشترکین به دریافت پاداش صرفه جویی راههای مدیریت مصرف در بخش خانگی را بفرمایید؟

خاموش کردن لوازم برقی زمانی که از آن استفاده نمی کنند مانند تلویزیون، لامپ اضافه اتاق ها، کامپیوتر – لپ تاپ – دستگاههای بازی و …)

تعمیر و سرویس لوازم سرمایشی (کولرها) جهت افزایش راندمان

استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه وبالاتر

استفاده از لوازم پر مصرف غیر ضروری مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، اتو، سشوار و … در ساعت بعد از ۱۰ شب تا قبل از ۱۰ صبح

استفاده از روشنایی نور خورشید در طول روز و …

  • آیا قطعی برق برای مشترکین بخش خانگی برنامه ریزی شده است؟

به لطف خدا و با همراهی و همکاری مردم عزیز در مدیریت مصرف برق  قطعی برق در این بخش برنامه ریزی نشده است و تلاش می کنیم تا منازل هم استانیهای شریفمان خنک و روشن بماند.