جلوگیری از برداشت بیش از ۳۹ هزار متر مکعب آب

سرپرست امور منابع آب تهران گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی، طی یک هفته کاری با انسداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز از خروج سالانه بیش از ۳۹ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد. به گزارش روابط عمومی […]

سرپرست امور منابع آب تهران گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی، طی یک هفته کاری با انسداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز از خروج سالانه بیش از ۳۹ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، “راما حبیبی” با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش واحد بازرسی و نظارت و کارشناسان حقوقی  با اخذ دستور قضایی طی یک هفته کاری ، سه حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران در مجموع با دبی ۲  لیتر بر ثانیه و عمق ۷۸ متر،  پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه طی مدت یاد شده با همت و پیگیری مستمر اکیپ گشت وبازرسی این امور، یک مورد توقیف اداوات حفاری چاه غیر مجاز نیز انجام گرفت، افزود: در هفته گذشته به منظور کنترل و مدیریت مصرف آب چاه های مجاز، ۱۰ مورد کنتور حجمی هوشمند نیز  بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری نصب گردید.

حبیبی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

سرپرست امور منابع آب تهران در پایان خاطر نشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.