جلوگیری از اتلاف ۸ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در سیستان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: پرسنل این شرکت با کشف و جمع آوری ماینرهای غیر مجاز در این استان توانستند از اتلاف هشت میلیون و ۲۳۸ هزار کیلو وات ساعت برق جلوگیری کنند که این میزان معادل مصرف برق هزار و ۶۰۰ خانوار استان طی یک سال است. خلیل […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: پرسنل این شرکت با کشف و جمع آوری ماینرهای غیر مجاز در این استان توانستند از اتلاف هشت میلیون و ۲۳۸ هزار کیلو وات ساعت برق جلوگیری کنند که این میزان معادل مصرف برق هزار و ۶۰۰ خانوار استان طی یک سال است.

خلیل عوض زاده در نشست کارگروه مقابله با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارز که با حضور مدیر عامل شرکت برق منطقه ای، مدیر اداره مخابرات، معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان و دادیار حقوق عامه شهر زاهدان برگزار شد اظهار داشت: ۷۱۳دستگاه ماینر غیر مجاز تاکنون در این استان کشف شده است که هشت میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان برآورد مصرف برابر مقررات ابلاغی در خصوص رمز ارزها برای این تعداد دستگاه اعمال گردید.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متخلفان از تعرفه های ارزان برق موجود در استان سو استفاده می کنند افزود: این استان دارای چهار الگوی مصرف برق است که بسیاری از شهرهای این منطقه از پایین ترین تعرفه مصرفی برق کشور برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: دستگاه های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می شود.
عوض زاده از دادیار حقوق عامه شهر زاهدان درخواست کرد که تا تعیین تکلیف رمز ارزها از سوی دولت از آزاد سازی ماینرهای کشف و جمع آوری شده جلوگیری بعمل آید.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، سنجش میزان مصرف برق مشترکان در روزهای مختلف با استفاده از روش های با ناظر و بدون ناظر به همراه بهره گیری از نرم افزار، نصب کنتور برای ترانس های ۲۰ کیلو ولت، بررسی میزان تولید و میزان مصرف برق مصرفی واحد های صنعتی و بررسی راندمان و بازدید های سرزده از نیروگاه های تولید پراکنده از جمله مطالب عنوان شده در این جلسه برای مقابله با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارز بود.
همچنین طی این نشست مقرر شد با همکاری دستگاه قضایی و مخابرات با صنعت برق اقدامات موثری در جهت شناسایی و جمع آوری دستگاه های غیر مجاز رمز ارز انجام شود.