جلسه هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی‌های صنعت برق کشور برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی‌های صنعت برق کشور جهت گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل شرکت توانیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در این جلسه که با حضور معاونین این شرکت، مدیران روابط عمومی‌ شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای و مدیر روابط عمومی وزارت نیرو که به میزبانی شرکت توانیر در نیروگاه طرشت برگزار شد، بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید روانشناس و آگاه به مسائل و امور بوده و انعکاس دهنده همه موضوعات سازمان در بعد داخلی و بیرونی باشند.
وی افزود: روابط‌ عمومی جایگاه مهمی در سازمان به خود اختصاص داده است و از آنها انتظارات بیشتری می‌رود.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به وضعیت صنعت برق کشور جهت عبور از پیک تابستان ۱۴۰۱ تصریح کرد: تمام تلاش مسئولین و زحمت‌کشان صنعت برق امسال این است که اتفاقات سال گذشته رخ ندهد و زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای عبور از شرایط فعلی اندیشیده شده است.
کردی با بیان اینکه باید ذهنیت منفی سال گذشته برای وقوع خاموشی‌ها را از بین ببریم، بیان کرد: با کمک اندیشمندان صنعت برق یک مدل مدیریت مصرفی با توجه به پارامترهای صنعت برق و متناسب با بخش‌های مصرفی این صنعت، استخراج و تهیه شده که باید آن را به اجرا برسانیم.
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف در اولویت است، گفت: برنامه‌ریزی مناسب و آگاهانه‌تری با تعامل با همه بخش‌ها صورت گرفته که لازم است روابط عمومی‌ها این موارد را به جامعه منتقل کنند.
مدیرعامل شرکت توانیر افزود: باید گفته شود که چه شرایطی بر صنعت برق حاکم است و در چنین شرایطی بهترین تصمیم گرفته و ابلاغ شده است.
کردی با بیان اینکه در اطلاع‌رسانی و اخبار باید حساسیت لازم در نظر گرفته شود و یاس و ناامیدی به جامعه منتقل نشود، اظهار کرد: یکی از وظایف روابط عمومی‌ها مدیریت مصرف در بخش خانگی از طریق فرهنگ‌سازی است تا از این طریق بتوانیم ۱۰ درصد در مصارف خانگی صرفه‌جویی صورت پذیرد.
در این جلسه همچنین علی‌اکبر کاظمی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و محمد علی‌اکبری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر نیز در خصوص مدیریت مصرف و نقش روابط عمومی‌ها و وحدت رویه آنها در این موضوع، نکاتی را مطرح کردند.