جلسه مدیریت برق ادارات با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی اصفهان برگزار شد

با شروع فصل گرما و افزایش مصرف برق در کشور، جلسه مدیریت مصرف انرژی الکتریکی با حضور مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان با هدف مدیریت مصرف برق در ادارات در سالن دکتر حسابی برق منطقه ای اصفهان برگزار شد .

با شروع فصل گرما و افزایش مصرف برق در کشور، جلسه مدیریت مصرف انرژی الکتریکی با حضور مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان با هدف مدیریت مصرف برق در ادارات در سالن دکتر حسابی برق منطقه ای اصفهان برگزار شد .

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان در این جلسه مهندس موسی رضایی مدیرعامل این شرکت  در ابتدای سخنانش با اشاره به گرمای زود هنگام هوا گفت:مطابق آمار مدیریت شبکه  امسال در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف برق ۳ درصد در کشور افزایش داشته که این رقم معادل ۲۷۰۰ مگاوات برق است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان افزود: امسال نیزدر کشور در ایام پیک بار ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق خواهیم داشت که باید آمادگی داشته باشیم و با محوریت استانداری اصفهان ، مهندس شیشه فروش و سایر ارگانهای مرتبط ، همه پتانسیل دستگاه ها ، از جمله تغییر ساعات کار ادارات و اعمال محدودیت عادلانه به سلامت از این بحران عبور کنیم .

مهندس موسی رضایی با اشاره به اینکه تابستان سختی در پیش داریم اذعان داشت: با تمهیدات وزارت نیرو مقرر گردیده ۶ هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدارشود که در عمل ۳ هزار مگاوات این رقم به فصل پیک خواهد رسید وباید ۱۲ هزار مگاوات برق با بهینه سازی مصرف صنایع و مردم مدیریت شود .

وی اضافه کرد: وزارت نیرو وشرکت توانیر در راستای مقابله با خاموشیها ، موافقت نامه ایجاد ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور و استان اصفهان امضا شده که ۸۰۰ مگاوات آن مربوط به استان اصفهان بوده و طی تفاهم نامه ای که هفته گذشته با حضور مهندس کمانی مدیرعامل شرکت ساتبا و استاندار اصفهان به امضاء رسید طی سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت : در راستای برنامه مدیریت مصرف برق، اخیرا  بخشنامه ای به تمام دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شده ومواردی که قبل از  شروع فصل پیک در خصوص مدیریت مصرف باید انجام گیرد را گوشزد نموده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: خسارات خاموشیهای سال ۱۴۰۰ باید مستند سازی و برآورد شده و در اختیار مسئولین قرار گیرد تا جهت مقابله با خاموشی تصمیمات بهتری گرفته شود و همچنین  در خصوص مدیرت مصرف برق از طریق  رسانه ها و صدا و سیما محتواسازی و فرهنگ سازی شود .

مهندس شیشه فروش تاکید کرد: جلسه مدیریت بار دستگاه های اجرایی استان به صورت دو هفته یکبار در سازمان های مرتبط برگزار و موضوع مدیریت مصرف برق پیگیری گردد .

سپس مهندس پیرپیران مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز باتوجه به عدم توازن بین تولید و مصرف برق در کشور گفت : در ایام پیک باید با همه ارگانها بالاخص آموزش و پرورش به دلیل حضوری شدن مدارس و برگزاری آزمونها هماهنگی جهت مدیریت مصرف صورت گیرد.

 مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به تنظیم و ارائه جدول خاموشیها طی چند روز آینده افزود: با توجه به سخت بودن شرایط برق در تابستان امسال برای مصرف برق و مدیریت آن به یک بسیج و حضور همگانی نیاز است .

شایان ذکر است : در پایان این جلسه نیز از خدمات ارزشمند مهندس منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و محمد رضا توکلی معاون دادستان اصفهان در برنامه ریزی پیک برق تابستان سال گذشته با اهدای لوح ، تقدیر و تشکر گردید.