جلسه کمیته سلامت اداری شرکت برق آذربایجان غربی برگزار شد

مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت توانیر گفت: هیچ مصلحتی برای کارکنان و سازمان بالاتر از رعایت قانون وجود ندارد.

به گزارش برقآب و پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی چهارمین جلسه کمیته سلامت اداری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با حضور مدیرعامل و معاونین و مدیران نواحی این شرکت و  مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت توانیر برگزار شد.
در این جلسه، مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت توانیر با اشاره به اهمیت رعایت قانون در زیرمجموعه های شرکت توانیر، اظهار داشت: در قانون سلامت اداری، هر گونه ترک فعل که فرد حقیقی یا حقوقی به صورت عمدی برای خود یا دیگری انجام دهد، نقض قانون بوده وفرد، متخلف محسوب می شود.
مجید برنگی با بیان اینکه قانون خوب و بد وجود ندارد و همه قوانین قابل اجرا هستند، گفت: برداشت اشتباهی که در میان مدیران وجود دارد، عدم نظارت و رسیدگی به برخی از امور و محول کردن آن به زیردستان خود است در حالی که مدیران باید همواره به این نکته واقف باشند که این سهل انگاری در نهایت باعث ضربه به پیکره سازمان خواهد شد.
وی با بیان اینکه عدم علم به قانون رافع به مسئولیت نیست عنوان کرد: مدیران موظف هستند چارچوب و قوانین مربوط به حوزه مدیریتی خود را بدانند و اجرایی کنند.
برنگی در ادامه دوری از تصویرسازی های غیرواقعی، داشتن سرعت عمل و واکنش سریع از سوی مدیران، تقویت سیستم اداری، رعایت شیوه نامه در انتصاب مدیران، افزایش بازرسی های داخلی در سازمان را از مهمترین عوامل پیشگیرانه از وقوع فساد ادارای در سازمانها بر شمرد و خاطرنشان کرد: مدیران زیرمجموعه شرکت توانیر باید اجرای عدالت را در راس کار خود قرار داده و در نهایت با قانون آشتی کرده و از این طریق در کاهش هر چه بیشتر تخلفات در مجموعه تحت مدیریتی خود اقدام کنند.
در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، برگزاری جلسات سلامت اداری و کمیته های مرتبط، ارسال گزارش تفصیلی مصوبات جلسه کمیته سلامت اداری به معاونت های تخصصی جهت پیگیری، صدور ابلاغ و اخذ سوگند نامه از بازرس شرکت، اطلاع رسانی دستورالعمل ها و روش اجرایی ( شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات )، مکانیزه و سیستمی کردن فرآیندها، برگزاری ملاقات های مردمی و دیدارهای مدیر عامل، استقرار میز خدمت، بازدیدهای دوره ای و موردی نظارتی، راه اندازی سیستم سامانه ستاد و بهره گیری از پنل های پرداخت الکترونیکی، تشکیل کارگروه های مرتبط در معاونت های تخصصی، شناسایی کلوگاه ها براساس پست سازمانی و ارائه راهکار، تدوین چک لیست های نظارتی برفرآیندهای سلامت اداری در نواحی تابعه، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با دستورالعمل های سلامت اداری و مبارزه با فساد و اعلام فراخوان در حوزه ارتقاء نظام سلامت اداری و رشد ارزش های اخلاقی را از مهمترین اقدامات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی شرکت توزیع نیروی برق استان در یک سال گذشته برشمرد.
طاهر کیامهر در پایان اظهار داشت: برای ارتقای سلامت اداری در شرکت و مقابله با فساد به همت همکاران و رهنمودهای دستگاه های نظارتی امید بسته و در راه مبارزه با فساد و اخذ رشوه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
برا اساس این گزارش، در ادامه جلسه دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گزارشی تفصیلی از عملکرد شرکت در قالب کمیته های اصلی و فرعی سلامت اداری ارائه کرد.