جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی جهت هم اندیشی و بررسی مسائل ارومیه در حوزه برق در جلسه شورای اسلامی حاضر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی این جلسه با حضور مهندس طاهر کیامهر، اعضاء شورای شهر ارومیه و نیز معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در این جلسه گزارش مختصری از وضعیت صنعت برق استان و اقداماتی که این شرکت در حوزه شهرستان ارومیه انجام داده، ارائه کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها و اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان ارائه خدمات مطلوب به مردم می‌باشد که بی‌تردید افزایش تعامل و هم اندیشی بین دستگاه‌های خدمات رسان نقش موثری در تحقق این هدف و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مردم دارد.
وی ادامه داد: در راستای حفظ پایداری شبکه برق، کاهش تلفات انرژی، افزایش پایداری،کاهش اتصالات در شبکه و نیز کاهش خاموشی، طرح جایگزینی سیم مسی با کابل خود نگهدار در سطح شهرستان ارومیه اجرا می‌شود که در همین راستا بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای این طرح در سطح شهرستان ارومیه هزینه شده است.
کیامهر همچنین افزود: طرح اصلاح سیستم روشنایی معابر شهر ارومیه با هدف جایگزینی چراغ‌های موجود با چراغ های ال ای دی از سال ۱۴۰۱ در دستور کار این شرکت قرار دارد و با جدیت در مناطق مختلف شهر ارومیه در حال اجرا است.
وی تشریح کرد: کیفیت مناسب روشنایی، بالا بودن طول عمر و پایین بودن میزان مصرف برق تنها بخشی از مزایای اجرای طرح اصلاح روشنایی در سطح ارومیه می‌باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل استان در توسعه دیپلماسی انرژی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای با همسایگان، اضافه کرد: هم‌مرزی استان با ۳ کشور از جمله پتانسیل‌های ویژه استان است که با برنامه ریزی و همراهی تمامی ارگان‌ها می‌توان از این پتانسیل در راستای توسعه استان بهره برد؛ شرکت توزیع در خصوص تامین برق مورد نیاز مناطق مرزی و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه آمادگی کامل دارد.
وی ادامه داد: بیش از ۴۸۰ هزار مشترک شرکت توزیع نیروی برق مربوط به شهر ارومیه می‌باشد و همچنین بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط مربوط به ارومیه و حدود ۳۰ درصد از شبکه‌های فشار ضعیف استان نیز در شهرستان ارومیه قرار دارد که نشان از اهمیت این شهرستان در حوزه برق می‌باشد.
در ادامه این جلسه مسائل مربوط به حوزه برق شهر ارومیه توسط هر یک از اعضای شورا مطرح شد و سپس مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مطروحه پرداخت.