جلسه بررسی و ارائه راهکارهای لازم جهت کاهش تلفات انرژی در توزیع نیروی برق استان اردبیل‎‎

جلسه  ارائه راهکارهای لازم جهت کاهش تلفات انرژی 15 اسفندماه سالجاری ، با  حضور مدیران و مجری کاهش تلفات  توانیر ، مدیرعامل  توزیع برق استان ، قائم مقام مدیرعامل در مدیریت توزیع برق شهرستانها و مجری کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع ،  معاون برنامه ریزی و مهندسی ، معاون فروش و خدمات  مشترکین  و معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و جمعی از مدیران شهرستان و  ستادی در ستاد و در واحد های تابعه شرکت به صورت ویدئو کنفرانس  برگزار شد.
ابتدا قائم مقام مدیرعامل در مدیریت توزیع برق شهرستانها و مجری کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع نیروی برق اردبیل  با ارائه گزارش عمکلرد شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در خصوص کاهش تلفات ، بهبود ولتاژ و مدیریت توان راکتیو  ، به تشریح  اقدامات انجام شده در طول ده ماهه اول  سال ۱۴۰۰   پرداخت .
مسعود عباسی گفت : در شرکت توزیع برق استان اردبیل  جلسات کاهش تلفات  هر دوره به صورت مستمر و تخصصی برگزار شده و با تلاش همکاران توزیع اردبیل  و برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال  به هدف تعیین شده در کاهش تلفات دست خواهیم یافت .
وی اظهار داشت : جایابی و نصب خازن در شبکه فشار متوسط ، کاهش شعاع تغذیه فیدرهای ۲۰کیلو ولت ، استفاده از ترانسفورماتورهای کم ظرفیت ، نصب کنتورهای مرجع قابل قرائت از راه دور در خروجی پست های توزیع   ، تبدیل شبکه مسی فرسوده به کابل خود نگهدار و تعویض کنتورهای معیوب  بخشی از این اقدامات بوده است که در ابتدای سال بر اساس اهداف به تفکیک واحد ها مشخص و ابلاغ شده است و به صورت مستمر پایش می گردد.
قائم مقام مدیرعامل در مدیریت توزیع برق شهرستانها اظهار داشت : موضوع تفکیک  تلفات فنی و غیر فنی و چگونگی کاهش آن و بررسی عوامل موثر بر کاهش تلفات و میزان تاثیر گذاری آنها از سالیان پیش با نصب دیتا لاگر در پستهای توزیع  این شرکت شروع شده است  .
وی در ادامه گفت : از عمده فعالیت‌های انجام شده در حوزه فنی به منظور کاهش تلفات در سال‌های اخیر می‌توان به مواردی همچون نصب ۶ دستگاه خازن فشار متوسط به قدرت ۲۰۰ کیلو وار در شهرستانهای پارس آباد و مشگین شهر اشاره کرد .
 سپس  حسین قدیمی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان نیز به اقدامات انجام شده در حوزه غیرفنی جهت کاهش تلفات  اشاره کرد و گفت : در صنعت برق ،رفتن به سمت خصوصی‌سازی و استفاده ازسرمایه  بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه مقیاس کوچک می‌تواند مورد توجه قرار گیرد که در کاهش تلفات موثر خواهد بود .
در ادامه جلسه سفید مو با بیان این نکته که  انضباط در قرائت و ثبت و صدور به موقع قبوض بسیار اهمیت دارد اظهار داشت : علاوه بر کاهش کمی تلفات وجود نظم و انضباط در روند فروش بسیار حائز اهمیت است .
سپس حاضران به بررسی و تبادل نظر پیرامون سایر موضوعات مرتبط پرداختند.