جلسه بررسی وضعیت تأمین آب و برنامه های توسعه آبرسانی مشهد

وضعیت تأمین آب و برنامه های توسعه آبرسانی مشهد

به گزارش برقاب،جلسه بررسی وضعیت تأمین آب و برنامه های توسعه آبرسانی شهرستان مشهد، با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، در این جلسه که به میزبانی شرکت آب منطقه ای استان خراسان رضوی برگزار شد، گزارشی از وضعیت موجود منابع آبی شهرستان مشهد و استان و نیز پروژه های اضطراری در دست اجرا ارائه شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و  آبفا در این جلسه با بیان اهمیت آب به عنوان یکی از مسائل اصلی، اساسی و حساس هر منطقه بویژه در استان خراسان رضوی و شهر امام رضا علیه السلام، بر تسریع هر چه بیشتر پروژه ها و به ثمر رسیدن بخش مهمی از آن در زمان مناسب و به موقع تأکید کرد. محمد جوانبخت ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های صورت گرفته و پروژه های در دست اجرا اظهار کرد: وضعیت این استان و خصوصا شهر مشهد به لحاظ کمبود منابع آبی نیازمند تدبیر و اقدامات ویژه است که تاکنون مجموعه مدیریتی آب در استان و مشهد به خوبی برنامه های لازم را پیگیری و اجرایی کرده اند و امیدواریم با لطف خداوند و تلاش همه عزیزان، از شرایط بحرانی تابستان ۱۴۰۳ عبور کنیم. وی ارائه روزانه و هفتگی گزارش چگونگی پیشرفت پروژه های اضطراری را از مدیران مربوطه خواستار شد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا پروژه ها در زمان مناسب و به موقع انجام شود و انتظار این است که با یک برنامه ریزی دقیق و انجام اقدامات جهادی، در خدمت رسانی به مردم شریف استان و مشهد مقدس و بویژه زائرین حضرت علی بن موسی الرضا، تکالیف خود را به خوبی انجام دهیم.

همچنین مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این جلسه، مقوله تأمین آب در کلانشهر مشهد را نسبت به سایر نقاط کشور متفاوت و دارای پیچیدگی هایی دانست و افزود: مشهد مقدس بواسطه بارگاه منور رضوی، سالانه پذیرای میلیون ها زائر و مسافر می باشد و وجود چندین پیک مصرف در طول سال در این کلانشهر نیز برنامه آبرسانی و تأمین آب مشهد را با شرایط خاص رو به رو کرده است. هاشم امینی اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات به موقع و مناسبی که توسط آبفای مشهد و آب منطقه ای خراسان رضوی صورت پذیرفت؛ تابستان سال جاری علیرغم شرایط بحرانی به لحاظ تامین آب، بدون کمترین مشکل سپری گردید و امیدواریم با پروژه های اضطراری در حال اجرا و همراهی تمامی دستگاه ها و شهروندان نیز، وضعیت دشوار تابستان سال آینده نیز بدون مشکل سپری شود. وی ضمن قدردانی از مجموعه مدیران حوزه آب در شهر مشهد و استان خراسان رضوی بیان کرد: با ظرفیت بسیار خوب مدیران و نیروی انسانی که در شرکت های آبفای مشهد وآب منطقه ای خراسان رضوی وجود دارد انتظار داریم اقدامات جهادی نیز انجام شود.

گفتنی است در جلسه بررسی وضعیت تأمین آب و برنامه توسعه آبرسانی شهرستان مشهد، موضوعاتی از قبیل نحوه و چگونگی اجرای پروژه های اضطراری این شهرستان، تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره برداری از پروژه ها، چالش ها و سایر مشکلات پیش رو بحث و تبادل نظر شد.