جلسه انسجام بخشی صنعت آب و آبفا استان فارس به منظور بررسی وضعیت آب استان

مدیران عامل صنعت آب و آبفا استان فارس طی جلسه ای به منظور بررسی و تبادل نظر درخصوص وضعیت منابع آب استان گرد هم آمدند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس ، جلسه ی انسجام بخشی و هم اندیشی مدیران صنعت آب و آبفا استان فارس با حضور مهندس دکتر علی جان صادق پور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آبفا فارس ، مهندس بهمن بهروزی مدیرعامل شرکت آبفا شیراز، مدیران امور مشترکین و حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای فارس و جمعی از معاونین شرکت آبفا فارس برگزار شد و آخرین آثار خشکسالی های متوالی در استان و وضعیت منابع آب این استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .

بنابراین گزارش در این جلسه دکتر صادق پور  مدیر عامل شرکت آبفا فارس ضمن اظهاراتی به بررسی وضعیت مصرف آب در بخشهای مختلف پرداخت. وی میزان ذخائر منابع آب را بسیار ناچیز و نگران کننده عنوان نمود و درخصوص افت شدید سطح آب سفره های زیر زمینی ابراز نگرانی کرد . مدیر عامل آبفا فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم مدیریت مصارف در ابعاد مختلف ، صرفه جویی در تمام حوزه های مصرف آب را امری اجتناب ناپذیر عنوان نمود و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را در بهبود وضعیت منابع آب بسیار حائز اهمیت توصیف کرد. صادق پور به عدم بارش مطلوب باران رحمت خداوند در استان فارس طی سالهای اخیر اشاره کرد و خشکسالی ها و افت شدید سطح آب سدها، سفره های زیر زمینی و چاههای آب شرب را از عمده دلایل کم آبی در استان عنوان نمود . مدیر عامل شرکت آبفا فارس با اشاره به گستره ی فعالیت این شرکت آبفا فارس بیان داشت : شرکت آبفا استان فارس در پهنای این استان، ۱۱۵ شهر و ۴۱۰۰ روستا شامل ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در قالب یک میلیون و ۱۲۶ هزار مشترک را تحت پوشش خدمات آبرسانی خود دارد . این شرکت آبرسانی به این تعداد مشترک را از محل ۱۴۰۰ حلقه چاه آب شرب ، چشمه و قنات و از طریق ۳۷ هزار کیلومتر شبکه ی اصلی و فرعی و خطوط انتقال آب انجام می دهد. همچنین ۱۰ شهر و ۴۰ روستای این استان از طریق ۴ سد موجود آبرسانی می گردند.. این در حالی است که تعداد زیادی از این شهرها و روستاها در مناطق جغرافیایی خشک و کم آبی واقع شده اند .

گفتنی است در ادامه ی این جلسه دیگر مدیران عامل و مدیران ارشد صنعت آب و آبفای استان نیز مطالبی را درخصوص وضعیت منابع آب استان و راهکارهای مقابله با معضل کم آبی ارائه نمودند .