کسری آب شهرستان باخرز با چاه های کمکی و استیجاری جبران میشود.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی گفت: با وارد مدارکردن۱۴حلقه چاه کمکی درکنارسایرمنابع آبی تحت پوشش آبفا ،  بخشی از کسری آب شرب شهرو روستاهای شهرستان باخرز جبران شد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل آبفا خراسان رضوی گفت: با وارد مدارکردن۱۴حلقه چاه کمکی درکنارسایرمنابع آبی تحت پوشش آبفا ،  بخشی از کسری آب شهرستان باخرز جبران شد.

سیدابراهیم علوی ” افزود:  از این تعداد چاه ، چهار حلقه برای تامین آب شرب شهر  و۱۰حلقه هم برای مناطق روستایی بکار گرفته شده است.

وی استفاده از منابع آب کمکی و استیجاری را از جمله گزینه های آبفا برای تامین موقت آب شرب روستاهای دچار تنش آبی تا رفع  اساسی مشکل  اعلام کرد  وافزود: روستاهای نوبهار، کردیان و سیه لاخ از توابع شهرستان باخرز نیز در پی افت مواجه با  کسری آب  از منابع استیجاری آبرسانی شدند.

“علوی” به مراحل نهایی بهره برداری از چاه جدید الحفر دهنو شهرستان مرزی باخرز در این استان خبر داد و گفت: با تزریق این منبع آبی به مخزن روستای دهنو آب شرب روستائیان پایدار خواهد شد.

وی تنها راه گذرازبحران تامین آب شرب در تابستان سال جاری را مدیریت مصرف آب دانست واز مردم خواست  با مدیریت مصرف آب ، خادمان خود در آبفا  را در آبرسانی به مشترکین یاری کنند.