جابجایی راکتور خط شوشتر به گلپایگان در پست فشار قوی نیروگاه مسجدسلیمان

مدیر پست های بلافصل درشرکت نصب ،تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان از جابجایی راکتور خط شوشتر به خط گلپایگان در پست فشارقوی ۴۰۰ کیلو ولت مسجدسلیمان خبر داد . غلامرضا قصابیان  با اعلام این خبر گفت :  بنا به درخواست مدیریت شبکه مبنی بر انتقال راکتور خط شوشتر به خط گلپایگان، با هماهنگی […]

مدیر پست های بلافصل درشرکت نصب ،تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان از جابجایی راکتور خط شوشتر به خط گلپایگان در پست فشارقوی ۴۰۰ کیلو ولت مسجدسلیمان خبر داد .

غلامرضا قصابیان  با اعلام این خبر گفت :  بنا به درخواست مدیریت شبکه مبنی بر انتقال راکتور خط شوشتر به خط گلپایگان، با هماهنگی معاونت سد و نیروگاههای سازمان آب و برق خوزستان با همکاری بخش نظارت پست های بلافصل سد و نیروگاه مسجدسلیمان و تعمیرات ناحیه، جابجایی راکتور با موفقیت انجام شد .

قصابیان  در ادامه  اظهار داشت : خط شوشتر که در گذشته مستقیم به خرم آباد متصل بود پس از احداث پست شمال خوزستان این خط در شوشتر ورود و خروج گردید .  پس از بررسی های انجام شده توسط دفتر مطالعات مدیریت شبکه مقرر شد به دلیل کوتاه شدن فاصله خط شوشتر و عدم نیاز به راکتور در این خط در (BAY 3)  ،  با استفاده از آن در خط گلپایگان به (BAY 2)  منتقل شود  تا نیاز این خط در فصل کم باری به دلیل بالا رفتن ولتاژ مرتفع گردد .

وی با اشاره به اینکه این عملیات بهبود وضعیت پایداری انتقال انرژی در پست های مذکور را به همراه خواهد داشت افزود : طی این عملیات اقدامات مهمی از قبیل : جابجایی تابلوهای کنترل ، حفاظت و مارشالینگ ها  از BAY   خط شوشتر به BAY خط گلپایگان و پس کشی کابل ها ، جابجایی راکتور، مونتاژ و دمونتاژ دیسکانکت راکتور و اصلاح سیم کشی هوایی در یک پروسه زمانی یک ماهه انجام شد.

شایان ذکر می باشد : در شبکه‌های ولتاژ بالا و خطوط طولانی به منظور کاهش اثر خازنی خطوط در حالت کم‌باری که باعث افزایش ولتاژ می‌شود، از راکتور استفاده می‌شود.