ثبت میزان کمتر از یک میلیمتر بارش در بجستان

فرماندار بجستان نسبت به تامین آب شرب این شهرستان با توجه به کاهش بارش ها هشدار داد. ابراهیمی کردیانی که جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سخن          می گفت، کاهش بارندگی سال آبی جاری را در مقایسه با دوره آماری اخیر بی سابقه اعلام کرد . وی با توجه به […]

فرماندار بجستان نسبت به تامین آب شرب این شهرستان با توجه به کاهش بارش ها هشدار داد.
ابراهیمی کردیانی که جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سخن          می گفت، کاهش بارندگی سال آبی جاری را در مقایسه با دوره آماری اخیر بی سابقه اعلام کرد .
وی با توجه به سهم بیش از ۹۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: نگاه سنتی به مصرف منابع آب در شهرستان های کویری از جمله بجستان وعدم ارائه الگوی کشت مناسب توسط دستگاه های متولی موجب هدر رفت منابع آب شیرین دربخش کشاورزی شهرستان است.
وی با اشاره به اثرات زیان بار خشکسالی گفت: در فروردین امسال در مجموع هفت دهم میلیمتر بارش در بجستان ثبت شد که این رقم در بدترین شرایط خشکسالی دهه اخیر یعنی فروردین ۹۲ هفت میلیمتر و سال ۹۴ هفت وهفت دهم میلیمتر بود.
وی کاهش ۷۱ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل و کاهش ۴۷ درصدی بارش نسبت به دوره آماری ده ساله اخیر را نگران کننده دانست وگفت: خشکسالی امسال اثر قابل ملاحظه ای بر بخش های مختلف به ویژه مراتع داشته و، بار مشکلات تامین آب در بخش شرب ، دامداری وکشاورزی در شهرستان را چندین برابر کرده است.

وی با تاکید بر مدیریت درست منابع آبی توسط بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی و شرب وبهداشت ، از عموم مردم وشهروندان خواست با مدیریت و رعایت الگوی مصرف ، نسبت به صرفه جویی در مصرف آب اهتمام لازم را داشته باشند تا کم آبی منجر به قطع ویا منطقه بندی وسهمیه بندی آب نشود.
در پایان محمدرضا اکبرنیا مدیر امور بجستان ضمن بیان وضعیت منابع آبی شهرستان وگزارشی از اقدامات انجام شده ، از ادارات و ارگان ها خواست ، الگوی صحیح مصرف آب را رعایت کنند.