ثبت بیش از ۱۳۰هزار تماس با مرکز ۱۲۲ آبفا همدان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ۱۳۰هزارو ۸۴۹ تماس ورودی با مرکز (۱۲۲) در شهریور ماه سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی آبفای استان، سید هادی حسینی بیدار با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) مسئول دریافت و پاسخگویی به کلیه تماس های برقرار شده از شهرها و روستاهای استان […]

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ۱۳۰هزارو ۸۴۹ تماس ورودی با مرکز (۱۲۲) در شهریور ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان، سید هادی حسینی بیدار با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) مسئول دریافت و پاسخگویی به کلیه تماس های برقرار شده از شهرها و روستاهای استان می باشد،گفت: در این نوع از ارتباط، مشترکین عزیز توسط تلفن های ثابت و همراه، با شماره گیری تلفن سه رقمی (۱۲۲) به  مرکز ارتباطات مردمی  شرکت آب و فاضلاب استان متصل می شوند.
وی با اذعان به اینکه همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در این مرکز درخدمت هم استانی های عزیز می باشند، عنوان کرد: مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب به منظور رفاه حال مشترکین و امکان ارتباط سریع و دوسویه آنان با شرکت آب و فاضلاب استان در هنگام بروز حوادث و اطلاع رسانی، به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مشترکین است.
حسینی بیدار در ادامه ضمن اشاره به مجموع تماس های ورودی این مرکز در شهریور ماه سال جاری گفت: در مدت مذکور از مجموع تماسهای ورودی؛ ۲۲ هزار و ۹۳۳ تماس مرتبط با امور مشترکین بود که از این تعداد ۸هزارو ۹۱۶ مورد منجر به ثبت درخواست امور مربوطه و ۱۴ هزارو ۱۷ تماس در حد راهنمایی مشترکین بوده است.
وی با بیان اینکه از مجموع تماس های یاد شده ۵۵ هزارو ۴۰۸ تماس نیز در حوزه حوادث و اتفاقات به ثبت رسیده است، اظهارکرد: همکاران ما در بازه زمانی یاد شده ۵ هزارو ۲۱۷ مورد گزارش شکستگی و وقوع حادثه بر روی خطوط و انشعابات اصلی را ثبت و رسیدگی نمودند.
وی همچنین افزود: ۵۶ هزارو ۴۷۶ تماس نیز در شهریور ماه سال جاری ازطریق پیغام گیرها به ثبت  رسیده که عمده این تماس ها به منظور مطلع شدن از دلیل قطعی آب بوده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اذعان به اینکه ۵۱ درصد تماس های ورودی روزانه، مرتبط با مشترکین مستقر در شهر همدان می باشد،گفت: تماس های دریافتی پس از ثبت توسط اپراتورهای مربوطه به ۴ اکیپ مستقر در محل حادثه اعلام و در طول ۲۴ ساعت به گزارش دریافتی مذکور پاسخ داده میشود.
وی توضیح داد: چنانچه حادثه پیش آمده در حوزه خطوط و انشعابات اصلی باشد در کوتاه ترین زمان ممکن و در غیر این صورت در طول ۲ ساعت مشکل انشعاب مربوطه مرتفع می گردد.
وی همچنین ضمن اشاره به رسیدگی به حوادث مرتبط با کانالها و شبکه های جمع آوری فاضلاب نیز گفت: این گونه حوادث عموما در فصول پر بارش سال به دلیل عدم کشش و پس زدگی شبکه ها اتفاق می افتدکه در بهار و تابستان کمتر با این موارد مواجه هستیم.
  وی در بخش دیگری از سخنانش، در خصوص تماس های دریافتی مرتبط با تعویض کنتورهای معیوب نیز توضیح داد: چنانچه کنتور دچار عیب فنی باشد، همکاران ما به صورت رایگان مشکل مربوطه را مرتفع می نمایند در غیر این صورت مشترک مکلف به پرداخت هزینه به منظور تعویض کنتور می باشد.
وی همچنین تصریح کرد: کنتورها در هر دوره قرائت توسط مأموران شرکت آب و فاضلاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده مشکل بر اساس موجودی کنتورها در انبار شرکت، عملیات تعویض کنتور در دستور کار قرار می گیرد.
حسینی بیدار همچنین با بیان اینکه دریافت تماسهای مرتبط با اعلام حوادث آب و فاضلاب، رسیدگی و پیگیری رفع مشکلات ناشی از آن، دریافت تماسهای مرتبط با خرید انشعابات آب و فاضلاب،پیگیری خدمات ثبت شده در حوزه خدمات فروش و پس از فروش مشترکین تنها بخشی از خدمات ارائه شده از سوی مرکز (۱۲۲) می باشد، اظهارکرد: از ابتدای شهریور ماه سال جاری شرایطی فراهم شده که مشترکین شهری و روستایی(همدان،فامنین،درگزین) میتوانند ضمن تماس با شماره تلفن ۱۲۲، نسبت به تسویه حساب و صدور قبض پیامکی، ثبت و یا تغییر شماره تلفن همراه، درخواست بررسی صورتحساب، درخواست آزمایش کنتور، درخواست جابجایی کنتور و انشعاب، درخواست قطع و وصل انشعاب و درخواست تغییر نام اقدام نمایند که بزودی تمامی شهرها و روستاهای استان از این خدمت بهره مند خواهند شد.
وی در نهایت عنوان کرد: تعداد تماس های ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد دو و نیم برابری مواجه بوده است.