تکمیل پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک

آقا علیخانی بازرس کل استان با مشاهده روند اجرایی پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک از این پروژه عنوان یک کار جهادی که می تواند تاثیر بسزایی در شرایط و کیفیت زندگی مردم منطقه داشته باشد یاد کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، مهندس ملکی مدیرعامل این شرکت در بازدید مشترک با […]

آقا علیخانی بازرس کل استان با مشاهده روند اجرایی پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک از این پروژه عنوان یک کار جهادی که می تواند تاثیر بسزایی در شرایط و کیفیت زندگی مردم منطقه داشته باشد یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، مهندس ملکی مدیرعامل این شرکت در بازدید مشترک با بازرس کل استان از پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه های ملی و مهم استان انتقال آب از سد طالقان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین می باشد که مطالعات اولیه آن در سال ۸۰ شروع شد و در سال ۹۰ این مطالعات نهایی گردید.
مهندس ملکی گفت: با همکاری استاندار و نمایندگان مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک در وزارت نیرو جهت جذب اعتبارات مورد نیاز مطرح و مورد پیگیری قرار که بر همین اساس در سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شد و توانستیم بسرعت قرارداد خرید لوله ها را منعقد کرده و وارد فاز عملیاتی شویم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: در صورت تامین ۱۳۰۰ میلیارد ریال و تزریق آن به پروژه فاز اول این پروژه مهم یعنی انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک تکمیل می شود و مردم نجیب این شهرستان از آب شرب گوارا و بهداشتی برخوردار خواهند شد و یکی از آرزوهای دیرین مردم این شهرستان برآورده می گردد. وی همچنین بیان کرد: در ماههای آینده شاهد جشن آبرسانی به آبیک خواهیم بود و پس از آن ادامه عملیات اجرایی جهت آبرسانی به ۱۳ شهر و ۱۹۴ روستای استان کلید خواهد خورد.
آقاعلیخانی بازرس کل استان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به پیامدها و تاثیرات مختلف پروژه انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک عنوان داشت: این پروژه فقط متعلق به بخش اقتصادی و صنعتی نمی باشد، بلکه پیامدهای اجتماعی و سیاسی زیادی را نیز برای مردم به دنبال خواهد داشت چراکه انتقال آب از سد طالقان می‌تواند آرزوی دیرینه مردم و مشکل تامین آب شرب را حل کند و در عین حال می تواند باعث بهبود شرایط سفره های آب زیرزمینی شود، در نتیجه این پروژه یک پروژه چند منظوره است که میتواند تاثیر بسزایی در شرایط زندگی مردم منطقه ایجاد نماید.
آقاعلیخانی با اشاره به روند فعلی  پروژه خط انتقال تصریح کرد: در سنوات گذشته با توجه به گزارشات واصله و بازدیدهای صورت گرفته و نحوه تخصیص منابع مالی امید چندانی به اجرای این پروژه نداشتیم ولی امروز با دیدن فعالیت های پروژه و جبهه های کاری به جرات می توانیم با از این پروژه به عنوان یک جهش و تحول یاد کنیم و کاملا خوشبین هستیم که با تزریق باقیمانده منابع مالی، پروژه هر چه سریعتر تکمیل و آب شرب با کیفیت در اختیار مردم آبیک قرار بگیرد.
آقا علیخانی گفت: اجرای این پروژه یک نعمت برای استان محسوب می شود و قطعاً در آینده از آن به عنوان یک پروژه ماندگار در استان یاد می گردد همچنین می توان از این پروژه به عنوان یک کار جهادی نام برد چرا که در کنار پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نتایج معنوی نیز در زندگی مردم دارد و وجه تمایز کارهای جهادی با سایر کارها همین انگیزه و تأثیرات معنوی و فوق مادی است.
بازرس کل استان با اشاره به انتقادهای صورت گرفته نسبت به روند اجرایی این پروژه ها اظهار داشت: بعضاً این انتقادها کارشناسانه نبوده و غیر منصفانه هستند چرا که عملیات اجرایی می تواند تحت تاثیر شرایط مختلف قرار گرفته و روند آن کاهشی و افزایشی شود، در این پروژه به دلیل شرایط سنگی زمین حفر کانال های محل عبور لوله زمان‌بر شد به طوری که در چند جبهه کاری جهت بازگشایی مسیر از عملیات آتشباری استفاده گردید.
آقا علیخانی در پایان ابراز امیدواری نمود با پیگیری مسولان استانی و تزریق منابع مالی هر چه سریع‌تر با تکمیل پروژه و انتقال آب شرب با کیفیت به استان نشاط و امید را به مردم شریف استان تزریق نماییم.