تولید ۶۸ هزار کیلووات ساعت انرژی پاک

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با تشریح اقدام‌های این شرکت برای صرفه‌جویی در مصرف برق، از تولید نزدیک به ۶۸ هزار کیلووات ساعت انرژی پاک تا پایان سال گذشته خبر داد. مهندس “احمد محمودی سوره” با بیان اینکه شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران به عنوان نخستین شرکت، قرارداد فروش […]

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران با تشریح اقدام‌های این شرکت برای صرفه‌جویی در مصرف برق، از تولید نزدیک به ۶۸ هزار کیلووات ساعت انرژی پاک تا پایان سال گذشته خبر داد.

مهندس “احمد محمودی سوره” با بیان اینکه شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران به عنوان نخستین شرکت، قرارداد فروش برق تضمینی را با شرکت توزیع برق استان تهران منعقد کرده است، گفت: این شرکت تاکنون به طراحی و اجرای دو نیروگاه فتوولتائیک با ظرفیت‌های ۱۰ و ۱۵ کیلووات در ساختمان‌های نیاوران (ناحیه دو) و شهرک غرب (ناحیه یک) اقدام کرده است.

به گفته وی، این نیروگاه‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ درمجموع ۶۷ هزار و ۹۹۴ کیلووات ساعت انرژی تولید کرده‌اند که حدود ۹۵۰ میلیون ریال درآمد برای شرکت به همراه داشته است.

وی سپس با اشاره به اخذ گواهی‌نامه استاندارد سامانه‌های مدیریت انرژی ISO50001 توسط شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران، اظهار داشت: این شرکت از سال ۱۳۹۱ مدیریت مصرف انرژی را به طور جدی در دستور کار خود قرارداد و در همین راستا به سوی پیاده‌سازی استاندارد سامانه مدیریت انرژی ISO50001 در شش ساختمان ستاد، دیباجی، نیاوران، شهرک غرب، زرگنده و انبار محلاتی (مرزهای سامانه انرژی) گام برداشت و در سال ۱۳۹۲ موفق به دریافت گواهی‌نامه استاندارد سامانه‌های مدیریت انرژی شد که این گواهی‌نامه هر ساله تمدید شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ با وجود تغییرهای عمده به وجود آمده در استانداردISO50001  نسبت به ورژن ۲۰۱۱ و با تلاش دست‌اندرکاران حوزه انرژی، شرکت موفق به اخذ گواهی‌نامه استاندارد سامانه‌های مدیریت انرژی ISO50001 ورژن  ۲۰۱۸ شد.

 معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای منطقه یک در ادامه از خرید یک دستگاه دیزل ژنراتور با توان ۱۱۰ کیلوولت آمپر برای افزایش تاب‌آوری ساختمان اداری ناحیه دو شرکت (نیاوران) با توجه به پایین بودن ظرفیت دیزل ژنراتور موجود در ساختمان و جایگزینی آن در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به گرمای زودرس و کاهش بارندگی‌ها و پایین آمدن ظرفیت تولید نیروگاه‌های برقابی، صرفه‌جویی در مصرف برق به‌ویژه در ساختمان‌های اداری برای کمک به مدیریت پیک بار شبکه ضروری است، گفت: در این زمینه، اقدام‌های متعددی جهت مدیریت مصرف بهینه انرژی در ساختمان‌های اداری شرکت پیش‌بینی شده است.

محمودی وارد مدار کردن تمامی دیزل ژنراتورهای شرکت از ساعت ۱۱ تا ۱۵ از ابتدای خردادماه تا پایان دور پیک را ازجمله این اقدام‌ها عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای کاهش مصرف برق و همکاری در کاهش پیک مصرف در تابستان عملیاتی شده است.

وی انجام پروژه‌های بهبود نظیر استفاده از سنسور حضور، لامپ‌های SMD به جای فلورسنت و…، تنظیم دمای محیط‌های اداری بر روی دمای ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد، اصلاح سامانه‌های روشنایی، استفاده حداکثری از نور طبیعی، بازسازی لوله‌های فن‌کوئل‌ها و سرویس چیلر، سرویس آبگرمکن‌های خورشیدی و تنظیم مشعل بویلرها و سرویس و معاینه فنی موتورخانه را از دیگر اقدام‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف انرژی توسط شرکت آبفای منطقه یک تهران برشمرد.