تولید ۳۱۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های گازی صوفیان و ارومیه

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق آذربایجان گفت: میزان تولید برق دو نیروگاه گازی صوفیان و نیروگاه گازی ارومیه در طول سال گذشته به ۳۱۷ میلیون کیلووات ساعت رسیده است. محمدرضا سعیدی فرزاد با تاکید بر این میزان تولید حدود پنج درصد از میزان مصوب در سال گذشته بیشتر است، ادامه داد: پرسنل این دو نیروگاه […]

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق آذربایجان گفت: میزان تولید برق دو نیروگاه گازی صوفیان و نیروگاه گازی ارومیه در طول سال گذشته به ۳۱۷ میلیون کیلووات ساعت رسیده است.

محمدرضا سعیدی فرزاد با تاکید بر این میزان تولید حدود پنج درصد از میزان مصوب در سال گذشته بیشتر است، ادامه داد: پرسنل این دو نیروگاه در کنار تولید سالانه، بازدیدهای فنی و تعمیرات بلندمدت واحدهای مورد اشاره را در برنامه کاری خود قرار داده بودند که با برنامه‌ریزی و نظارت کامل تمامی بازدیدها و تعمیرات به طور دقیق انجام شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق آذربایجان به تعمیرات انجام شده در سال ۱۳۹۹ اشاره کرده و افزود: در طول سال سال گذشته با توجه به مجوزهای اخذ شده از شبکه و مراجع ذیصلاح، توانستیم در واحد شماره یک نیروگاه گازی صوفیان تعمیرات اساسی و عملیات RI ( عملیات دمونتاژ، تست، بازرسی، انجام تعمیرات و مونتاژ روتور توربین گازی) را انجام داده و به پایان برسانیم و واحد مورد اشاره را راه‌اندازی کنیم.

سعیدی فرزاد ادامه داد: در واحد شماره دو نیروگاه گازی ارومیه نیز بازدید و تعمیرات مسیر داغ به پایان رسیده و واحد راه‌اندازی شده است و همچنین در واحد شماره یک نیروگاه گازی ارومیه هم تعمیرات اساسی و عملیات RI در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به قطعات ساخت داخل اشاره کرده و گفت: در سال گذشته سگمنت‌‎های حرارتی ردیف‌های C,B,A استاتور توربین و ورودی دیفیوز کمپرسور، پره‌های متحرک کمپرسور( ۱۵ ردیف) و ملحقات مربوطه، سولونوئید ولوهای سیستم بارینگ ساخت داخل شده و ساخت داخل چندین نمونه از کارت‌های الکترونیکی سیستم کنترل TR76 توربین نیروگاه گازی ارومیه دردست اجرا می‌باشد.​