در سال 1401 محقق شد؛

۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهیدرجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی از تولید حدود 12 میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی الکتریکی خالص طی سال 1401 در این نیروگاه خبر داد.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی از تولید حدود ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص طی سال ۱۴۰۱ در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “ابوالفضل موتابها” عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اسفند سال گذشته، ۱۱ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۴۳۴ هزار کیلووات‌ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی افزود: از این حدود ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت، ۵ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۱۶۶ هزار کیلووات‌ساعت انرژی در واحدهای سیکل ترکیبی و ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۲۶۸ هزار کیلووات‌ساعت انرژی در واحدهای ۲۵۰ مگاواتی بخار تولید شده است.

موتابها با اشاره به رشد تولید انرژی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱، تولید انرژی الکتریکی خالص در این نیروگاه، ۱.۶ درصد نسبت به مدت‌مشابه سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

نیروگاه ۲۰۴۰ مگاواتی شهیدرجایی قزوین به‌عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.