تولید بیش از ۱.۶ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید کاوه

نیروگاه شهیدکاوه در نیمه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۶۰۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید و در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار داده است. سیدمحمدرضا کاظمی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید نیروگاه‌های گازی خراسان با اعلام این خبر افزود: میزان تولید نیروگاه شهید کاوه در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال […]

نیروگاه شهیدکاوه در نیمه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۶۰۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید و در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار داده است.

سیدمحمدرضا کاظمی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید نیروگاه‌های گازی خراسان با اعلام این خبر افزود: میزان تولید نیروگاه شهید کاوه در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ضریب آمادگی نیروگاه شهید کاوه معادل ۹۷.۶ درصد، ضریب قابلیت اطمینان واحدها معادل ۹۹.۶۱ درصد و ضریب خروج اضطراری کل این نیروگاه معادل ۱.۹۹ درصد بوده است که ضریب خروج اضطراری کل نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۵۵.۶۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
کاظمی اضافه کرد: همچنین در پیک بار تابستان با توجه به وجود محدودیت‌های سوخت گاز و گازوئیل، با هماهنگی به عمل آمده در سطح استان، از خروج یا محدودیت واحدها در شرایط پیک جلوگیری و با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صورت گرفته مخازن سوخت مایع نیروگاه سیکل‌ترکیبی شهید کاوه قاین تا نیمه مهرماه تکمیل گردیده و آمادگی برای تولید در فصل زمستان و انجام تعمیرات‌ پیش‌بینی شده طبق برنامه ابلاغی در دستور کار شرکت قرار دارد.