برق نیروگاه شهدای پاکدشت پایدارتر تولید میشود

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران از پایان عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولتی نیروگاه شهدای پاکدشت(دماوند) به منظور افزایش پایداری تولید برق در این مجموعه نیروگاهی خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مسعود مرادی با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اینکه راهبرد اصلی این شرکت کمک به پایداری واحدهای نیروگاهی از محل ساخت تجهیزات و قطعات حساس و انجام فعالیتهای مهندسی و تعمیرات فوق تخصصی بوده است. بر همین اساس عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولتی این نیروگاه توسط کارگروه‌های تخصصی این شرکت به پایان رسید و پس از تست نهایی تحویل کارفرما گردید.
وی با تاکید بر اینکه این فعالیت تعمیراتی و بازسازی صورت گرفته باعث پایداری بیشتر برق نیروگاه شهدای پاکدشت خواهد شد، ادامه داد: این تجهیز مهم متعلق به واحد  G۱۱نیروگاه دماوند بوده که به علت اتصال کوتاه و تخریب کویل‌های فشار ضعیف و فشار قوی ازچرخه نیروگاهی خارج و برای انجام بازسازی به کارگاه‌های تخصصی تعمیر ترانس شرکت تعمیرات نیروگاهی منتقل گردید.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران اضافه کرد: پس از دمونتاژ ترانس و مشخص شدن میزان تخریب نسبت به بازسازی کویل‌های HV,LVوتپ چنجر اصلی ترانس اقدام کرده که پس از نهایی شدن کار تعمیرات اساسی و انجام تست‌های مرتبط جهت نصب و ورود به چرخه تولید برق به نیروگاه مبدا ارسال گردید.
مرادی به موفقیت این شرکت با وجود رقبا در عرصه ساخت و تعمیرات ترانسفور ماتور اشاره کرد و افزود: پروسه ساخت، نگهداری وتعمیر و بازسازی ترانسفورماتورهای با ظرفیت بالا مستلزم وجود توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خاص بوده که خوشبختانه این شرکت با وجود کارکنان متخصص و داشتن کارگاه‌هایی با تجهیزات استاندارد  و آزمایشگاههای تست فشار قوی به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در این شناخته می‌شود.