تولید آب شیرین کن شهر فین افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از افزایش میزان آبدهی چاه تامین «آب خامِ» آب شیرین کن شهر فین افزایش یافت.

به گزارش برقآب، افزایش میزان آبدهی چاه تامین «آب خامِ» آب شیرین کن شهر فین، نتیجه اقدامات انجام شده توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به نام عبدالحمید حمزه پور است. براساس اظهارات حمزه پور، شیرین سازی آب چاه تامین، نیاز آبی شهر فین را برآورده می کند. اما به دلیل کمبود آب خام در این چاه، میزان شیرین سازی آب برای مشترکین شهر کاهش یافته بود. اما با بهره‌گیری از قدرت الکتروپمپ بیشتر، تعویض لوله‌های درون چاهی و اصلاح خط انتقال، میزان آبدهی چاه افزایش یافت و ظرفیت شیرین سازی نیز به تبع آن افزایش یافت. به این ترتیب، ظرفیت تولید آب شیرینکن فین از ۱۲۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ۱۵۰۰ متر مکعب افزایش یافت، که بیانگر این است که حجم تولید آب شیرین افزایش یافته است.

در این رابطه، حمزه پور بیان کرد که این آب شیرین کن تامین آبی برای جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر در شهر فین و شهرک های فرهنگیان، حسین آباد و مارم را ممکن می سازد. او ارزش اعتباری این اقدامات را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرده است. این مقدار به عنوان معیاری برای اهمیت و تأثیر این اقدامات در تأمین آب شیرین برای منطقه مورد بحث قرار می گیرد.

به طور خلاصه، با افزایش میزان آبدهی چاه تامین “آب خامِ” آب شیرین کن شهر فین، توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، نیاز به آب شیرین برای جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر در شهر فین و شهرک های فرهنگیان، حسین آباد و مارم تأمین می شود. تأمین آب شیرین برای این مناطق باعث کاهش مشکلات ناشی از کمبود آب خام می شود و ارزش اعتباری این اقدامات نیز با توجه به مقدار ۱۵ میلیارد ریال تعیین می شود.