برگزاری ایمن عزاداری های محرم و صفر نیازمند این توصیه هاست

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان گفت: با توجه به خطرآفرین بودن شبکه‌های برق، عزاداران حسینی در برپایی مراسم‌های این ایام رعایت نکات ایمنی را بصورت جدی مورد توجه داشته باشند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در تشریح این خبر اظهار کرد: تکایا و هیات های مذهبی در هنگام بهره گیری از انشعاب برق باید به طور حتم از ترمینال ها و پریزهای استاندارد استفاده و همچنین تابلوهای برق از دسترس کودکان و محیط‌ های مرطوب دور بماند.
وی بیان کرد: از هرگونه دستکاری غیراصولی در سیم کشی مساجد، حسینیه ها و تکایا خودداری و در سیم کشی ها نیز از سیم با مقطع مناسب و سالم استفاده کنند.
حشمتی ادامه داد: اجتناب از گرفتن چند انشعاب از یک پریز از دیگر مواردی است که باید به طور حتم در این ایام مورد توجه قرار گیرد چراکه این اقدام احتمال وقوع آتش سوزی ها را افزایش می دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: دور نگه داشتن کابل های برق از وسایل تیز و برنده و محل های طبخ نذورات از دیگر موارد ضروری برای برگزاری ایمن آیین های عزاداری و سوگواری ماه های محرم و صفر است.
وی ادامه داد: همچنین برای تامین برق محافل عزاداری و ایستگاه های صلواتی و نصب داربست در این محدوده ها ضروری است هماهنگی لازم با اداره برق منطقه یا فوریت های برق (سامانه تلفنی ۱۲۱) و اپلیکیشن برق من صورت گیرد.
حشمتی افزود: هر گونه دخل و تصرف در شبکه توزیع برق و برای نصب تابلو و برقراری انشعاب برق باید تنها از طریق نیروهای آموزش دیده وصلاحیت دار شرکت توزیع نیروی برق انجام شود.
وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از نصب هرگونه پرچم، بنر و داربست بر روی تیرها و تجهیزات برق اظهار کرد: نزدیک کردن علم و بیرق های عزاداری به شبکه برق بسیار خطرپذیر بوده و از هیئت ها استدعا دارد در زمان عبور دستجات عزاداری رعایت ارتفاع از شبکه برق و فاصله حداقل یک متر بطور جد مورد توجه باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: ارتفاع شبکه های برق بین ۴ تا ۵.۶ متر است که هنگام حمل و نصب پرچم ها و علم ها باید به این ارتفاع توجه جدی شود.
حشمتی افزود: همچنین عزاداران در صورت مشاهده سیم پارگی در معابر و یا باز بودن تابلوهای برق از نزدیک شدن به آن اجتناب و موضوع را از طریق سامانه ۱۲۱ اطلاع رسانی کنند.
وی بیان کرد: انشالله با رعایت نکات ایمنی شاهد برگزاری ایمن عزاداری های عاشقان حسینی در سراسر استان بوشهر خواهیم بود.