توسعه و بهسازی شبکه برق شهرستان شوط

حسن جعفرزاده از اتمام اجرای طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در بخش شهری این شهرستان خبر داد.

توسعه و بهسازی شبکه برق شهرستان شوط

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی؛ در اقدامی چشمگیر برای ارتقای کیفیت برق‌رسانی، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی شاهد پایان یک دوره تحول گسترده در شهرستان شوط بوده است. حسن جعفرزاده، با اعلام این خبر، اظهار داشت که با تبدیل ۴۱ هزار متر از شبکه‌های سیمی روستایی و شهری به کابل خودنگهدار، پروژه عظیمی با سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد تومانی رو به اتمام است. بدین ترتیب، امکانات و شبکه‌های برق‌رسانی در ۱۳ هزار متر مربع از مناطق روستایی و ۲۸ هزار متر مربع در نواحی شهری بهبود یافته‌اند.

این تلاش‌ عملیاتی و کوشش‌های مداوم تیم‌های اجرایی و عملیاتی منجر به اصلاح کامل شبکه‌های موجود شده و پیش‌بینی می‌شود پروژه تا پایان سال جاری، تعداد دیگری از شبکه‌ های روستایی نیز به کابل خودنگهدار مجهز شوند. این در حالی است که به گزارش جعفرزاده تاکنون تمامی شبکه شهری معادل ۱۲۵ کیلومتر به کاملترین شکل ممکن از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

تغییر و تجهیز شبکه‌های سیمی شهرستان شوط به کابل خودنگهدار اقدامی بزرگ در جهت بهسازی و تامین امنیت انرژی به شمار می‌آید. در همین حال، این تحولات شامل ۶۹ روستای متصل به شبکه سراسری برق می‌شود که شبکه برق ۱۵ روستا تا به امروز به طور کامل اصلاح شده است و برنامه‌ریزی شده که تا پایان سال، دو روستای دیگر نیز شاهد بهسازی و اصلاحات عمیق باشند.

جعفرزاده همچنین مزایای متعددی که این طرح به دنبال دارد را شمرد: از تامین ولتاژ استاندارد برای مشترکین گرفته تا کمک به جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات، پروژه فواید قابل توجهی دارد که در نهایت به ورود آسیب به وسایل برقی ناشی از اتصالی‌های شبکه پیشگیری می‌کند، وضعیتی که خود بیانگر راهبُرد مهم و مؤثر این شرکت در پیشبرد اهداف بلندمدت خود است.