توزیع ۴.۶ میلیون لیتر آب تانکری در روستاهای گناباد

سرپرست آب امور آب و فاضلاب گناباد از توزیع چهار میلیون و ۶۴۱ هزار لیتر آب شرب سیار بین ۲۰روستای شهرستان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد. جواد سالاری افزود : این میزان آب به وسیله ۳۵۸ سرویس تانکر در در اختیار هزار و۷۵۰ خانوار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه ۷۴ […]

سرپرست آب امور آب و فاضلاب گناباد از توزیع چهار میلیون و ۶۴۱ هزار لیتر آب شرب سیار بین ۲۰روستای شهرستان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.
جواد سالاری افزود : این میزان آب به وسیله ۳۵۸ سرویس تانکر در در اختیار هزار و۷۵۰ خانوار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۷۴ روستای شهرستان تحت پوشش مجموعه آبفای گناباد قرار دارند ، عمده دلایل نیاز روستاها به آبرسانی سیار را نبود و یا کمبود آب کمی و کیفی ، خشک شدن یا کاهش دبی قنوات ، بروز اتفاقات متعدد در شبکه آبرسانی و کاهش سطح مخازن ذخیره برشمرد و افزود: با شیوع کرونا و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و نیز افزایش زود رس گرمای هوا ، مصرف آب در شهر و روستاهای تابعه شهرستان گناباد به‌ شدت افزایش یافت.
وی اظهار داشت: این چالش منجر به افزایش نیاز آبی بویژه در روستاهای مواجه با تنش شد.
به گفته سالاری کمبود آب تنها مختص به روستاها نبوده و گناباد هم به دلایل مشابه در وضعیت قرمز قرار دارد که با تعدیل فشار شبکه و در مقاطعی توزیع آب تانکری تا حدودی تنش آبی رو مدیریت شده است.
وی یاد آور شد: آب شرب مورد نیاز ۱۸هزار و۷۰۰مشترک روستایی در شهرستان گناباد از ۱۱ مجتمع با ۴۲ حلقه چاه و ۹۹ مخزن تامین می شود.