گامی نو برای انتقال بهره‌وری با توزیع ۴۴۰ پنل خورشیدی

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از توزیع ۴۴۰ دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر این استان خبر داد.

به گزارش برقآب، سرپرست معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، اعلام کرد که تاکنون ۴۴۰ پنل خورشیدی در بین عشایر این استان نصب شده است. این اقدام سبب بهبود وضعیت انرژی و صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد.

جعفر میگلی نژاد در تشریح این خبر اعلام کرد که شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر برای تامین برق عشایر کوچ رو اقدام به تأمین دستگاه پنل خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال کرده است. عمده هدف این اقدام، ترویج فرهنگ مصرف انرژی پاک و حفاظت از محیط زیست است. با استفاده از پنل های خورشیدی، عشایر دیگر نیازی به سوزاندن ذخایر طبیعی برای تامین نیازهای روشنایی و پخت و پز ندارند. و در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از توزیع ۴۴۰ دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر خبر داد. پنل‌های اهدایی قابل حمل بوده و به واسطه کوچ رو بودن عشایر، می‌توانند در محل زندگی خود پنل‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

همچنین، با رویکرد راهبردی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، از سرمایه گذاران احداث نیروگاه های خورشیدی تولید برق حمایت ویژه می‌شود. انتظار می‌رود بخش خصوصی از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد. همچنین، طرح تولید پراکنده شرکت مهندس فولادی و کارشناس دکتر جعفری نیز در پیگیری و هماهنگی‌های بعمل آمده است.

علاوه بر این، شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در استان بوشهر عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه، اصلاح و بهینه سازی را آغاز کرده است. این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۶۵ میلیارد ریال در ۱۴ قرارداد و در شهرستان‌های مختلف استان عملیاتی شده است. بهبود پایداری برق در استان بوشهر از جمله نتایج بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهد بود.