با نصب ترانس 315 مگاولت آمپری

توان‌افزایی پست ۴۰۰ کیلوولت ارجان بهبهان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات افزایش ظرفیت پست 400 به 132 کیلوولت ارجان در بهبهان به پایان رسید و برق‌دار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۱۷۰۰ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: پست ۴۰۰ کیلوولت ارجان یکی از پست‌های مهم در جنوب شرقی خوزستان است که نقش بسزا و تاثیرگذاری در پایداری شبکه برق و اصلاح افت ولتاژ منطقه بر عهده دارد.
وی افزود: در همین راستا یک ترانسفورماتور با ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر جایگزین ترانس ۲۰۰ مگاولتی موجود در پست ارجان شد و ۱۱۵ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این افزایش ظرفیت ۱۱۵ مگاولت آمپری در آستانه ورود به پیک مصرف ۱۴۰۲ کمک خواهد کرد تا برق مشترکین صنعتی منطقه و بخش خانگی تامین و پایدارتر شود.
دشت‌بزرگ اضافه کرد: علاوه بر این پروژه، ترانس قدرت ۱۳۲ به ۱۱ کیلوولت پست برق فرعی بهبهان که دارای نشتی روغن و همچنین روغن آن دارای رطوبت و اسیدیته بالایی بوده با همکاری یک شرکت دانش بنیان، روغن آن بطور کامل در چندین مرحله تصفیه شیمیایی و فیزیکی گردید و در مدار قرار گرفت.
وی ادامه داد: همه تلاشمان این است که قبل از آغاز پیک مصرف، شبکه انتقال و فوق توزیع تحت نظارت برق منطقه‌ای خوزستان در آمادگی کامل باشد و پروژه‌هایی که برای اصلاح افت ولتاژ تعریف و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است، وارد مدار شوند.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.