تنوع منابع تامین آب در استان هرمزگان یک امتیاز ویژه است

متنوع بودن منابعی تامین آب مورد نیاز هرمزگان به دلیل استفاده از آبشیرینکن امتیاز ویژه ای است که استان از آن بهرمند است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در نشست حقوق آب منطقه پنج کشور که با حضور مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان، مدیران حقوقی شرکت های آب منطقه ای واعضا کمیسیون ها به مدت دو روز در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه ای هرمزگان برگزار می شود گفت: عمده جمعیت استان هرمزگان در شهر بندرعباس ساکن هستند که تا حدود دو سال پیش تمام آب مورد نیاز این شهر از طریق آب های سطحی تامین می شد ولی در حال حاضر تامین آب استان از منابع مختلفی انجامی می شود که موجب پایداری تامین آب در بندرعباس شده است.

جمشید عیدانی ادامه داد: بعد از تکمیل و بهره برداری از آب شیرین کن بندرعباس وابستگی آب شهر به آب های سطحی که عمدتا از سد استقلال میناب و آب های سطحی بود بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی یاد آور شد: در هفته های اخیر آب شیرین کن بندرعباس به دلیل مشکل آلودگی آب دریا از مدار تامین آب خارج شد ولی خوشبختانه به علت این که منابع جایگزین برای آن وجود داشت به خوبی و به بهترین شکل ممکن این موضوع را پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره بر اهمیت استفاده از روش های نوین برای افزاییش بهره وری  توضیح داد: در حال حاضر به دلیل اقلیم استان هرمزگان حدود ۳۰ درصد از آب های پشت سد ها بوسیله تبخیر از دسترس خارج می شوند که می توان با استفاده از روش های علمی تا حد بسیار بالایی آن را کنترل کرد تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان بخشی از مشکلات و مسائل حقوقی در شرکت را تشریح و از کارشناسان خواست با همفکری و پیگیری های لازم جهت رفع آنها اقدامات لازم و موثر را انجام دهند.