400 تخلف در یک سال شناسایی شد؛

تمرکز ویژه آب منطقه‌ای بر ساخت و سازهای بستر و حریم زاینده رود

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل از عزم جدی این دفتر برای مقابله با ساخت و سازهای غیر قانونی بستر و حریم زاینده رود خبر داد و گفت: در این راستا در سال گذشته 400 تخلف شناسایی شد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای اصفهان،  بیست و پنجم مردادماه، مهندس احمدرضا صادقی در خصوص  گزارش سال ۱۴۰۰ دفتر مهندسی رودخانه آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: در این سال در حوزه لایروبی که از محور فعالیت های دفتر مهندسی رودخانه است، انجام عملیات لایروبی رودخانه‌های استان به طول بیش از ۴۰ کیلومتر انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات متعدد دفتر مهندسی رودخانه و سواحل در حوزه ساماندهی رودخانه افزود: در این مقطع زمانی ساماندهی ۶ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شد، همچنین عملیات آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌های استان با مساحتی بیش از ۷۰ هکتار در سال ۱۴۰۰ به اجرا در آمد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل با تاکید بر اهمیت مطالعات رودخانه در حوزه آب ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مطالعات مرحله اول ۳۳۴ کیلومتر رودخانه های استان انجام شد، همچنین مطالعات مرحله دوم به طول ۴۶۲ به اجرا درآمد.

وی از انجام عملیات رپرگذاری در بیش از ۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته برای پیگیری تخلفات و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی پاسخگویی به حدود هزار و ۱۰۰ مورد استعلام انجام شد.

صادقی با اشاره به تمرکز ویژه دفتر مهندسی رودخانه و سواحل بر مقابله با ساخت و سازهای بستر و حریم رودخانه زاینده رود از پیگیری تخلفات صورت گرفته خبر داد و ابراز داشت: در مقطع زمانی مذکور بیش از ۴۰۰ مورد از تخلفات انجام شده شناسایی و به مراجع مربوطه معرفی شدند.