تلاش مشترک برای حفظ و احیاء منابع آب منطقه قزوین

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال 1402 از محل اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی از خروج 21 میلیون مترمکعب آب بصورت غیر مجاز از آبخوان دشت قزوین جلوگیری بعمل آمد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ از محل اجرای پروژه های طرح احیاء و تعادل بخشی از خروج ۲۱ میلیون مترمکعب آب بصورت غیر مجاز از آبخوان دشت قزوین جلوگیری بعمل آمد.
به گزارش برقآب، با تلاش و همکاری ارگان‌ها و نهادها، شرکت آب منطقه ای قزوین توانست در طرح حفظ و احیاء منابع آب، تعادل بخشی، اقدامات موثری را انجام داده و با جلوگیری از اضافه برداشت آب، ذخیره‌های آب زیرزمینی را به ۲۱ میلیون مترمکعب افزایش دهد. این اقدامات شامل انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های فاقد کنتور و اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری از چاه‌های کشاورزی است. همچنین، اقدامات قضایی نیز در راستای کاهش اضافه برداشت از چاه‌های مجاز انجام شده است. در این بین، ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود شده و ۲۳۹ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین ضمن تأکید بر رعایت قوانین و مقررات، تأکید کرده است که این شرکت با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی، در تلاش است تا به حفظ و احیاء دشت قزوین بپردازد. او امیدوار است که مردم فهیم استان نیز با مدیریت صرفه‌جویی در مصرف آب به این شرکت در این مهم کمک کنند.