تلاش دولت و مجلس برای رفع مشکل کمبود آب شرب در شهرها و روستاها ستودنی است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، اتابک جعفری لور در نشست با فرماندار و امام جمعه گناوه اظهار کرد: امسال وضعیت بارندگی‌ها در کشور مناسب نبوده تا جایی که آمار آن همچنان ۳۰ درصد منفی است که امیدواریم این میزان در استان‌های کم بارش مانند تهران و سیستان  و بلوچستان با نازل شدن رحمت الهی جبران شود.

وی بیان کرد: با وجود تمام مشکلات در حوزه تامین آب، وجود دولتی مردمی با جدیت و عزمی راسخ  برای رفع مشکلات کم آبی ظرفیتی ارزشمند است.
جعفری لور ادامه داد: در کنار دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی نیز برای حل مشکلات کم آبی فوق العاده عمل کرده و با تلاش حداکثری همواره خدمت رسانی به موقع به مردم را دنبال کرده است.
وی افزود: برای نمونه در حوزه شهری ۳۰۰ شهر کشور از جمله اصفهان، تبریز و کرمانشاه کشور مشکل کم آبی داشتند که برنامه‌ریزی های مناسبی برای کاهش شهرهای دارای کم آبی انجام شده است.

جعفری لور عنوان کرد: در این راستا با تعریف پروژه‌های متعدد برای رفع تنش آبی در شهرهای هدف اقدام‌های مناسبی عملیاتی شده است.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: در حوزه روستایی نیز تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت دولت، مجلس شورای اسلامی، سپاه پاسداران، پیمانکاران بخش خصوصی و خیران تا پایان دولت سیزدهم تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آبرسانی شوند.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار روستای کشور فاقد شبکه آبیاری است، اظهار کرد:  امسال پروژه آبرسانی به ۱۰ هزار روستا عملیاتی شده و برای سال آینده نیز با کمک مجلس شورای اسلامی پروژه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای   عملیاتی می‌شود.

جعفری لور در ارتباط وضعیت شبکه فاضلاب شهرهای کشور نیز گفت: یکی از مشکلات اصلی در کشور و بویژه استان بوشهر تکمیل نشدن شبکه فاضلاب است که باید بزودی محقق شود.

وی افزود: با توجه به نیاز شهرهای استان بوشهر به احداث و تکمیل پروژه‌های شبکه فاضلاب بویژه در شهرهای ساحلی باید در حداقل زمان ممکن محقق شود.

جعفری لور تصریح کرد: تکمیل شبکه فاضلاب در بوشهر ردیف اعتباری دارد و برای سایر شهرهای استان مانند گناوه نیز تامین اعتبار موردنیاز احداث شبکه فاضلاب از ظرفیت‌های قانونی پیگری خواهد شد.
وی یادآور شد: به طور میانگین اکنون بالای ۵۴ درصد از شهرهای کشور از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.