تلاش آبفای شهرستان زهک در سخت‌ترین روزهای آبی

مدیر امور آبفای زهک در تشریح عملکرد این امور برای گذر از روزهای سختِ تنش آبی در این شهرستان گفت: تیم‌های تعمیر، نگهداری و شبکه آبفا به طور شبانه روز در صدد رفع مشکلات آبی مردم هستند.

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان سیستان و بلوچستان ، “غلامحسین لکزائیان‌پور” بیان کرد: با کاهش منابع آبی چاه‌نیمه‌های منطقه‌ی سیستان و بروز تنش آبی در برخی روستاهای بالا دستِ این شهرستان، تیم‌های تعمیر و نگهداری و اتفاقات شبکه به صورت شبانه‌روزی در صدد رفع مشکلاتِ آبی مردم برآمدند.

وی، با اشاره به مهمترین اقدامات کوتاه مدت و میان مدت شرکت آبفا در جهت رفع تنش‌های آبی شهرستان زهک، از آبرسانی سیار ۱۶ روستا در بخش‌های مرکزی و جزینک این شهرستان با ۱۲ دستگاه تانکر آبرسانی سیار و انتقال ۱۰۷ سرویس تانکر آبرسانی سیار و توزیع یک میلیون و ۱۲۴ هزار لیتر آب در روستاهای دچار تنش آبی در طی یک ماه اخیر خبر داد.

وی، یکی دیگر از اقدامات اضطراری جهت کاهش تنش آبی را ساخت سکو و نصب ۱۴ عدد مخزن ثابت ۵ هزار لیتری آب در ۱ ۲روستای شهرستان دانست و از ادامه داشتن استقرار مخازن ثابت آب در سایر روستاهای دچار تنش آبی در این شهرستان در طی روزهای آتی خبر داد.

مدیر امور آبفای شهرستان زهک ادامه داد: شناسایی و قطع ۱۵ فقره انشعاب غیر مجاز آب در سطح روستاهای شهرستان، در طی سه هفته اخیر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت رفع تنش آبی دانست و از حضور دو اکیپ استانی و شهرستانی اجرائیات در سطح شهرستان در جهت شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز آب خبر داد.

لکزاییان‌پور، تعویض بیش از ۲۵ فقره کنتور معیوب در دو هفته اخیر در سطح روستاهای شهرستان را بعنوان یکی دیگر از اقدامات مدیریت شبکه و کاهش هدر رفت ظاهری آب برشمرد و از تعویض تعداد زیادی از کنتورهای خراب مشترکین در طی چند ماه آینده خبر داد.

وی، همچنین از تعویض شیرآلات و اتصالات معیوب و پایدار کردن شبکه آب آشامیدنی روستاهای قلعه نو و کد خدا رستم و همچنین اجرای ۵۰ متر خط انتقال کمکی سایز ۱۶۰میلیمتر در مجموعه کوهک و رفع اساسی تنش آبی روستاهای کوهک،جریکه و حاجی عیسی اشترک خبر داد و بیان داشت با این اقدامات آب شرب بیش از ۱۲۰۰۰ مشترک پایدار شد.

وی، در خاتمه از پشتیبانی همه جانبه مدیرعامل شرکت آبفای استان، امام جمعه معزز و فرماندار شهرستان و همچنین بخشداران مرکزی، جزینک و خمک با امور آبفای شهرستان زهک در جهت رفع تنش آبی شهرستان، تشکر و قدردانی کرد و بر تلاش شبانه‌روزی پرسنل امور آبفا ، در جهت کاهش تنش های آبی شهرستان تاکید داشت.