تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی بین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و پارک علم و فناوری قزوین امضاء شد

به منظور تقویت و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی، تفاهم نامه مشترکی بین داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و جعفر احمدی، رییس پارک علم و فناوری قزوین، امضا شد.

به گزارش روابط عمومی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در جلسه ای که به همین منظور برگزار شد گفت: این شرکت در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و وظایف تعریف شده آماده اجرای پروژه های پژوهشی در زمینه های آب، فاضلاب، امور مشترکین، برنامه ریزی و … برای رفع مشکلات خدمت به مردم و کمک به توسعه استان است.
داراب بیرنوندی افزود: رفع چالش های اداری و حمایت از جوانان پژوهشگر استان که در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند از برنامه هایی است که به طور جدی دنبال می شود و در همین زمینه اعلام نیازهای پژوهشی در اختیار پژوهشگران عرصه صنعت آب و فاضلاب قرار گرفته است.
وی همچنین اشاره کرد که بر اساس تجربه های گذشته، پیشبرد امور بر اساس تحقیقات می تواند کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت و بهره وری، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و بالاخره رضایت مردم را در پی داشته باشد.
در ادامه رییس پارک علم و فناوری قزوین نیز در سخنانی تصریح کرد: از طریق ستاد اقتصاد دانش بنیان که به ریاست استاندار فعالیت می کند در حال دسته بندی و الویت بندی نیازهای پژوهشی استان هستیم و در این زمینه توجه به چالش های صنعت آب و فاضلاب جایگاه ویژه ای دارد.
جعفر احمدی، معرفی و فراهم نمودن زمینه همکاری مشترک با شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه آب و فاضلاب، تشکیل اتاق فکر مشترک، انجام اولویت های پروژه های پژوهشی و نظارت بر پروژه‌های تحقیقاتی را از جمله موضوع هایی خواند که می تواند پایه همکاری ها قرار گیرد.
وی همچنین توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مقوله تولید دانش بومی و نامگذاری امسال در همین زمینه را هوشمندانه برشمرد و خاطر نشان کرد: کشورهای توسعه یافته از این طریق به خلق دانش و ثروت می پردازند و ما می توانیم با حمایت از شرکت های دانش بنیان در مسیر توسعه و درخشش بیش از پیش در دنیا گام برداریم.