تفاهم نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضاء شد

تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان به امضاء مدیران ارشد هر دو مجموعه رسید و به طور رسمی اجرایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی آبفای استان قزوین، مدیر عامل شرکت آبفای استان در جلسه ای که به همین منظور برگزار شده بود گفت: حفاظت از نعمت الهی آب یک وظیفه ملی و دینی است و باید آموزش های مربوط به آن به صورت ریشه ای و از دوران کودکی دنبال شود.

داراب بیرنوندی با اشاره به اینکه با زبان هنر و نمایش های می توان به کودکان صرفه جویی در مصرف آب را به شکلی نهادینه آموزش داد اضافه کرد: کودکان و نوجوانان امروز مسئولان آینده کشور خواهند بود و با آموزش پایه ای می توان به حفظ و احیای منابع خدادادی آب امیدوار بود. لذا با توجه به اقلیم ایران و میزان بارندگی که یک سوم میانگین جهانی و تبخیر سه برابر میانگین جهانی است باید سازگاری با کم آبی در جامعه نهادینه شود.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز بر استفاده صحیح از آب از سوی خانواده ها تاکید کرد و از آمادگی کانون برای اجرای برنامه های متنوع برای آموزش کودکان و نوجوانان در سطح  استان در زمینه حفاظت از منابع آب و مدیریت مصرف  خبر داد.

سید علی اکبر موسوی همچنین هم افزایی دو مجموعه ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آب و فاضلاب را در حفظ منابع ارزشمند آب موثر دانست و اشاره کرد که هدف از امضاء تفاهم نامه مذکور توسط دو دستگاه ، اثر گذاری بر روی جامعه و نسل آینده است.

وی در پایان یادآور شد: تنها با همکاری دستگاه ها و جلب همراهی خانواده ها مساله کمبود آب قابل کنترل و احیا برای نسل های فعلی و آینده است.

گفتنی است در تفاهم نامه مورد اشاره فوق، آشنایی کودکان و نوجوانان با چگونگی مصرف آب، توانمند سازی مربیان جهت آموزش گروه هدف، همراهی کارشناسان متخصص برای آموزش کودکان و تولید محتوای مناسب با موضوع آب مورد توجه قرار گرفته است.