تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب و سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین منعقد شد

تفاهم نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و سپاه صاحب الامر (عج) این استان در راستای جلب مشارکت و استفاده از ظرفیت نواحی و پایگاه های بسیج در شهرها و روستاها برای تحقق اهداف تعیین شده امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی، در نشستی که به همین منظور برگزار شد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در حالیکه سه برابر میانگین جهانی تبخیر و کمتر از یک سوم میانگین جهانی بارش داریم مساله آب در منطقه خاورمیانه، ایران و استان قزوین نمود پیدا کرده است.

داراب بیرنوندی افزود: میزان بارش ها کافی نیست و کیفیت طعم و مزه آب چاه ها در حال کاهش هست چرا که مجبوریم آب را از ژرفای عمیق تری استحصال کنیم و به لایه های آب شور نزدیک شده ایم و در این حال تنها ۵۲ درصد مردم الگوی مصرف ۱۴ مترمکعب در ماه را رعایت می کنند.

وی ادامه داد: در حالیکه استان قزوین یکی از قطب های صنعتی و کشاورزی کشور است اما برای پساب تصفیه شده مشتری نداریم و متاسفانه چرخه های استفاده از پساب ها در صنایع وجود ندارد، چون آب تاکنون ارزان و در دسترس بوده است.

بیرنوندی خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که آب نیست و به همین دلیل از همه ی مردم، دستگاه ها و نهادها برای همراهی و همکاری در حل بحران کمبود آب کمک می خواهیم و توانمندی سپاه می تواند در این زمینه مهم ارزیابی شود.

همچنین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه این نشست گفت: در یک کشور غنی از فرهنگ دینی و ملی، مساله چالش آب غیر قابل قبول ولی در عین حال قابل حل است.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی اظهار داشت: وقتی صحبت از خدمت کردن به مردم است ، سپاه در کنار و همراه دستگاه های اجرایی است و در بحث تامین آب مورد نیاز مردم با تمام ظرفیت خدمت خواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: هم از طریق پروژه های عمرانی محرومیت زدایی و تامین آب در مناطق روستایی و هم از طریق ماموریت های ارشادی و فرهنگ سازی با شرکت آب و فاضلاب استان همکاری داشته و خواهیم داشت و این تفاهم نامه نیز نمود این همکاری ها می باشد.

گفتنی است  تعامل و همکاری مستمر در آموزش و فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهینه آب در سطح  اقشار بسیج، همکاری و مساعدت در جهت حفظ حقوق مردم به منظور ممانعت از دست اندازی به تاسیسات آب آشامیدنی و بالاخره همکاری و مساعدت فیمابین در مواقع بحرانی و اضطراری از جمله اهداف تفاهم نامه مذکور می باشد.