تعیین الگوی مصرف مشترکان استان بوشهر در طرح برق امید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از تعیین الگوی مصرف مشترکان برق این استان در طرح برق امید خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز بوشهر اظهار داشت: برای ۹ ماهه نخست سال مشترکان با مصرف تا سقف […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از تعیین الگوی مصرف مشترکان برق این استان در طرح برق امید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز بوشهر اظهار داشت: برای ۹ ماهه نخست سال مشترکان با مصرف تا سقف ۴۰۰ کیلو وات ساعت در ماه در زمره مشترکان کم مصرف قرار و مشترکانی که بین ۴۰۰ تا ۳هزار کیووات ساعت در ماه مصرف کنند به عنوان مشترکان خوش مصرف معرفی می‌شوند.
وی بیان کرد: برای مشترکان کم مصرف هزینه برق آنها رایگان و برای مشترکان خوش مصرف نیز قبض برق آنها با تخفیف محاسبه می‌شود.
حشمتی ادامه داد: مشترکان با مصرف بیش از سه هزار کیلووات ساعت در ماه به عنوان مشترکان پرمصرف معرفی و تا زمان کاهش نیافتن مصرف آنها مشمول جریمه می‌شوند.
وی افزود: تعداد مشترکین خانگی استان بالغ بر ۴۰۰ هزار اشتراک است که طرح برق امید برای کلیه مشترکین این بخش اجرا شده است.
وی گفت: از مجموع یاد شده بیش از ۱۶۵ هزار مشترک استان در سال ۹۹ مشمول طرح برق امید شدند.
حشمتی عنوان کرد: از نکات مثبت طرح برق امید می توان به اصلاح الگوی مصرف برف در مشترکین خانگی اشاره کرد چراکه علاوه آگاهی بخشی به مشترکین با ایجاد مشوق های لازم، باعث کاهش حدود ۱۰ درصد از سرانه مصرف در بخش خانگی علی الخصوص در فصل پیک و افزایش تعداد مشترکین خوش مصرف خواهد شد.
وی گفت: از معایب این طرح خصوصا در مناطق دارای تعرفه گرمسیری پایین بودن تعرفه برق مصرفی و عدم انگیزه اقتصادی کافی مشترکین برای شرکت در طرح می توان اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: تولید استان در این روزها حدود ۱۵۰۰ مگاوات است و بیشترین بار مصرفی استان تا کنون ۱۷۰۰ مگاوات بوده است که در تیر و مرداد تا ۲۱۰۰ مگاوات نیز افزایش می یابد.

حشمتی اظهار داشت: آمار تولیدی برق در استان نسبت به سال قبل  ثابت بوده ولی مصرف برق در دوماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۲ درصد افزایش داشته که با این شرایط برای چند ماه فراروی مشترکان باید بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه برق اهتمام داشته باشند.
وی بیان کرد: افزایش تعداد مشترکین، کاهش بارندگی و افزایش مصرف کشاورزی، گرمتر شدن هوا،  بکارگیری تجهیزات فرسوده  و پر مصرف توسط مشترکین، شیوع ویروس کرونا و همچنین استفاده گسترده استفاده ازدستگاههای اسخراج غیر مجاز برای تولید رمز ارز از جمله عوامل اصلی افزایش مصرف برق در استان بوشهر به شما می‌رود.