تعویض ۱۲ کیلومتر هادی خط برق انتقال و فوق‌توزیع در باغملک‎‎

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تعویض هادی خط 132 کیلوولت حد فاصل پست 400 کیلوولت باغملک و 132 کیلوولت باغملک فرعی، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: عملیات تعویض هادی خط ۱۳۲ حد فاصل پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک و ۱۳۲ کیلوولت باغملک فرعی شامل تامین تجهیزات، نصب و سیم‌کشی به طول ۱۲ کیلومتر مدار به پایان رسید و برق‌دار شد.

وی ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بهبود سطح ولتاژ پست ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت مارون اصلی و کاهش بارگیری از ترانس‌های این پست، افزایش پایداری و تامین برق مشترکین خانگی و صنعتی در منطقه و بهبود وضعیت ولتاژ برای پست‌های ۱۳۲ کیلوولت رامهرمز، سرچشمه، دشت لاله و هرمز در ناحیه مارون از اهداف برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از این پروژه است.

بر اساس این گزارش، از مهرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۰ کیلومتر مدار خط، ۱۲ کیلومتر مدار هادی پرظرفیت و ۲۹ کیلومتر فیبر نوری به بخش انتقال و فوق‌توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.