تعمیرات اساسی دریچه آبگیر سیستم کولینگ واحدهای ۱ و ۲ نیروگاه سد شهید عباسپور

مدیریت تعمیرات سد و نیروگاه شهید عباسپور در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان از انجام موفقیت آمیز عملیات تعمیرات اساسی دریچه آبگیر سیستم کولینگ واحدهای ۱ و ۲ در نیروگاه اول سد شهید عباسپور خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت :  ” افشین قلی پور” با اعلام این خبر گفت […]

مدیریت تعمیرات سد و نیروگاه شهید عباسپور در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان از انجام موفقیت آمیز عملیات تعمیرات اساسی دریچه آبگیر سیستم کولینگ واحدهای ۱ و ۲ در نیروگاه اول سد شهید عباسپور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت :  ” افشین قلی پور” با اعلام این خبر گفت : با توجه به آسیب دیدن شفت رابط بین مکانیزم گیربکس و اسلاید گیت، تعمیرات موقت گیت با ساخت ابزار مخصوص و  انجام عملیات غواصی انجام شد و مطابق نظر کارشناسان معاونت سد و نیروگاههای سازمان آب و برق خوزستان ، تعمیرات اساسی به بعد از پیک شبکه موکول گردید .

قلی پور در ادامه افزود : در این پروژه با عملیات غواصی کلیه قسمت های دریچه دمونتاژ و اقدامات تعمیراتی از جمله ،  سند بلاست و رنگ آمیزی اسلاید گیت، انجام تست های غیر مخرب، تعویض شفت میانی ، اصلاح آببند و رفع اشکال گیربکس به سرانجام رسید.

وی در پایان اظهار داشت : این دریچه با ۴۵۰ کیلو وزن در عمق ۱۵ متری پایاب نیروگاه نصب شده و انجام این پروژه با پیگیری و نظارت شرکت تولید و بهره برداری نیروگاه شهید عباسپور و پشتیبانی حوزه ستادی شرکت تعمیرات اجرا و با موفقیت به پایان رسید .