تعالیم تربیت و خانواده: محورها و راهکارها تا رسیدن به یک جامعه سالم

همایش تربیت و خانواده با مشارکت صنعت آب و برق خراسان شمالی و با حضور مدیر عامل، قائم مقام و جمع کثیری از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

به گزارش برقآب، همایش تربیت و خانواده با مشارکت صنعت آب و برق خراسان شمالی و با حضور مدیر عامل، قائم مقام و جمع کثیری از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد. این همایش با موضوع تربیت و خانواده ویژه همکاران و خانواده هایشان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید «ابوالفضل موسوی فاضل خراسانی» از اساتید برجسته کشوری برگزار شد.

در این همایش، مدیر عامل صنعت آب و برق خراسان شمالی به مهمیت حفظ بنیان خانواده اشاره کرد. او تشدید نمود که خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد تربیتی و تربیت کننده فرزندان است بنابراین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. همچنین، او درباره راهکارهایی صحبت کرد که می تواند روابط عاطفی میان افراد خانواده را تحکیم کند و برای حسن رفتار همسران نکته‌هایی ارائه داد.

جمع‌بندی دیگری که در این همایش مطرح شد، درک متقابل فرزندان بود. مدیر عامل به والدین توصیه کرد تا درک کاملی از مسائل و نیازهای فرزندان خود داشته باشند و سعی کنند با آنها ارتباط برقرار کنند و از آنها دریغ نکنند. او بر اهمیت گفتگو با فرزندان تاکید کرد و مشاوره و راهنمایی لازم را در رفع مشکلات آنها ارائه داد.

در پایان همایش، مدیر عامل به چالش‌های زندگی اشاره کرد و نکاتی در خصوص شیوه رویارویی با مشکلات زندگی را یادآور شد. او تأکید کرد که باید با خودرویی سازگار با مشکلات زندگی برخورد کرد و از نظرات و تجربیات سایر افراد استفاده کرد. همچنین، او به اهمیت خوب زندگی در جامعه و تأثیر آن بر خانواده اشاره کرد.

به این ترتیب، همایش تربیت و خانواده با حضور مشاغل مختلف صنعت آب و برق خراسان شمالی به سرانجام رسید و به تشدید نکات مهم درباره حفظ بنیان خانواده، تحکیم روابط عاطفی، حسن رفتار همسران، درک متقابل فرزندان و شیوه رویارویی با مشکلات زندگی پرداخت.