تصویب پروژه آبرسانی از سد کارون ۳ به دهدز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از تصویب پروژه تامین آب شرب و بهداشتی از دریاچه سد کارون ۳ برای دهدز و روستاهای اطراف آن خبر داد و افزود: هزینه مورد نیاز برای این پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از تصویب پروژه تامین آب شرب و بهداشتی از دریاچه سد کارون ۳ برای دهدز و روستاهای اطراف آن خبر داد و افزود: هزینه مورد نیاز برای این پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،
محمدرضا کرمی نژاد یکی از شهرهای پرمشکل خوزستان در تأمین آب را دهدز و روستاهای اطراف آن دانست و اظهار داشت: هزینه برق سانی  این پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و هزینه اجرای  آن نیز یک هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی مدت زمان تکمیل این پروژه از زمان آغاز را یکسال عنوان کرد و افزود:  در این منطقه به دلیل پایین رفت آب های زیرزمینی امکان برداشت آب از چاه وجود ندارد به همین علت جمع بندی آبفا و آب و برق خوزستان این بود که برای تأمین آب شرب و بهداشتی از دریاچه سد کارون سه برداشت شود.
وی با اشاره به جلسه روز دوشنبه هفتم تیرماه با وزیر نیرو به همراه نماینده مردم دهدز در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان دراین زمینه گفت: جمع بندی این جلسه استفاده از سد کارون سه بود و تصمیم بر این شد که ما مطالعات طرح را انجام بدهیم و به شورای فنی آبفا کشور برسانیم و پس از تأیید، عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم که انجام این مراحل تا مشخص شدن پیمانکار حدود ۲ ماه به طول می انجامد.
وی ادامه داد: با توجه به اختلاف ارتفاع ۹۰۰ متری دریاچه تا محل مسکونی این روستاها و دهدز، پیشنهاد ما ایجاد چهار ایستگاه پمپاژ بین راهی و یک آبگیرساحلی در قالب این پروژه است.
کرمی نژاد تشریح کرد: براساس مصوبات این نشست تامین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه بر عهده  استاندار و وزارت نیرو گذاشته شد.
گفتنی است:دهدز از توابع شهرستان ایذه دارای سه دهستان دهدز، دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی با ۱۰۳ روستا است.