تصفیه خانه فاضلاب شهر آبگرم با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و در صورت تامین اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریالی، فاز اول آن قابل بهره برداری است.

به گزارش برقآب، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و در صورت تامین اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریالی، فاز اول آن قابل بهره برداری است.

بخش ۱: پیشرفت فیزیکی و بهره برداری
تصفیه خانه فاضلاب شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است. در صورت تامین اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریالی، فاز اول آن قابل بهره برداری خواهد بود. تاکنون برای این پروژه ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است. به منظور تکمیل پنج درصد باقیمانده از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر آبگرم، اعتباری معادل ۱۸۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

بخش ۲: اقدامات صورت گرفته در تصفیه خانه فاضلاب آبگرم
اقدامات صورت گرفته در تصفیه خانه فاضلاب آبگرم شامل اجرای بخش ابنیه سازه فرآیندی، احداث ساختمان های تاسیسات و اداری، اجرای بستر لجن خشک کن و خرید تجهیزات مورد نیاز، برق، احداث ساختمان نگهبانی و محوطه سازی است.

بخش ۳: مزایای اجرای تصفیه خانه فاضلاب آبگرم
این پروژه باعث ارتقای بهداشت عمومی در شهر آبگرم و حفظ محیط زیست آن خواهد شد. بازچرخانی فاضلاب نتیجه‌ای از این پروژه خواهد بود که منبع پایدار تامین آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی در شهر خواهد شد.

بخش ۴: اعتبار مالی
برای تامین اعتبار پروژه تصفیه خانه فاضلاب آبگرم، ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل پنج درصد باقیمانده از شبکه جمع آوری فاضلاب نیز اعتباری معادل ۱۸۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.