تشریح عملکرد روابط‌عمومی برق منطقه‌ای یزد

عملکرد روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۲ به تفکیک موضوعات مختلف و در ۱۰ بخش مختلف تشریح شد.

تشریح عملکرد روابط‌عمومی برق منطقه‌ای یزد

به گزارش برقاب،  روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، مجید دهقان‌بنادکی مدیر دفتر روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد در توضیح دستاوردهای روابط‌عمومی برق منطقه‌ای یزد کسب رتبه برتر در ارزیابی روابط عمومی‌های وزارت نیرو در سال ۱۴۰۲، تقدیر مدیرکل روابط‌عمومی توانیر بابت اجرای شایسته مأموریت ملی برای تولید محتوا و تقدیر وزیر نیرو بابت همکاری در برگزاری رویداد فن بازار و عضویت در شورای نخبگان روابط‌عمومی صنعت برق کشور؛ را از جمله دستاوردهایی عنوان کرد که به همت همکاران، به آن مفتخر شدیم‌.
دهقان بنادکی درباره فعالیت‌های فرا سازمانی، به برگزاری مسابقه معرفی کتاب صنعت آب و برق استان یزد، پشتیبانی رسانه‌ای و برنامه‌ریزی برای اجرا و پوشش خبری مانور مشترک صنعت آب و برق استان یزد و هماهنگی دیدار مدیران ارشد صنعت آب و برق استان با نماینده ولی‌فقیه؛ اشاره کرد.
وی با اشاره به انتشار خبر در فضای مجازی، تعامل با رسانه‌ها برای پوشش اخبار شرکت، تهیه و تدوین و ویراستاری ۱۲ نشریه پیک برق به‌صورت ماهیانه و برگزاری دو نشست خبری با اصحاب‌ رسانه، را از فعالیت‌های تخصصی دفتر روابط‌عمومی دانست و عنوان کرد: تهیه و انتشار اخبار برای انعکاس عملکرد و دستاوردهای سازمان به ذی‌نفعان درونی و بیرونی، نقش به سزایی دارد بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۸ خبر، مصاحبه، یادداشت و گزارش خبری، تهیه و منتشر شده است.
دهقان رصد روزانه اخبار همچنین تهیه روزانه بولتن خبری از اخبار مهم مرتبط با شرکت و صنعت برق و تهیه مصاحبه تخصصی خبرنگاران رسانه‌های مرجع استان را از دیگر اقدامات دفتر روابط‌عمومی عنوان کرد.
مدیر روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد به کنترل، پایش و پاسخگویی به شکایات ارسال‌شده به شرکت از طریق دو بستر سامد و سمات، اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۲ درخواست از طریق درگاه سامد و تعداد ۳۶ درخواست با متوسط زمان پاسخگویی ۹.۸ روز در سامانه سمات، با همکاری دیگر واحدها پاسخ داده شد.
دهقان بنادکی نظرسنجی را یکی از ارکان روابط‌عمومیِ حرفه‌ای دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ نظرسنجی از کارکنان در حوزه‌های مدیریت مصرف، فرهنگی، پدافند غیرعامل و کتاب‌خوانی انجام‌شده که از اطلاعات آنها می‌توان به عنوان مبنایی برای بهبود، استفاده کرد.
وی بابیان همکاری در برگزاری مراسم‌های مختلف در سال ۱۴۰۲؛ به هماهنگی برگزاری مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی ساغند از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور، جشن انقلاب و تقدیر از ۳۶۸ دانش‌آموز و دانشجوی ممتاز و جشن تکلیف فرزندان کارکنان و تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآنی، اشاره کرد.
دهقان بنادکی به فعالیت در حوزه کتاب‌خوانی به‌عنوان یکی از عملکردهای مؤثر و پرطرفدار اشاره و تصریح کرد: مسابقات معرفی کتاب ‌بین کارکنان و خانواده‌های آن‌ها که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ برگزارشده بود، در سال ۱۴۰۱ با استفاده از تجربیات و دانش کسب‌شده، در صنعت آب و برق انجام شد. قابل ذکر است تعداد مشارکت‌کنندگان از ۲۸ نفر در سال ۱۳۹۹ به ۳۴۶ نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش داشت همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد چهار پادکست صوتی با مشارکت همکاران و یک پادکست با مشارکت کارکنان ستادی وزارت نیرو، تولید شد.
وی توسعه کتابخانه دیجیتال با منابع چندرسانه‌ای، معرفی کتاب و پادکست‌های پرمخاطب به‌صورت ماهیانه برای کارکنان و به‌روزرسانی منابع فیزیکی کتابخانه با خرید کتاب‌های موردنیاز واحدهای سازمانی را ازجمله دیگر اقدامات دفتر روابط‌عمومی در حوزه کتاب‌خوانی برشمرد.
مدیر دفتر روابط‌عمومی به‌روزرسانی و مدیریت سامانه‌ پیامکی شرکت و اختصاص ۱۰ زیرمجموعه کاربردی در واحدهای مختلف شرکت و پشتیبانی از آنها و همچنین ارسال ۴۵۲ دفعه پیامک در موضوع‌های اطلاع‌رسانی، مناسبتی، مثبت اندیشی و … را یکی از شاخص‌های ارتباطی این دفتر در سال گذشته عنوان کرد‌.
دهقان در خصوص اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در حوزه مدیریت مصرف، با بیان احراز رتبه برتر روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد درباز نشر محتواهای تهیه‌شده توسط توانیر و وزارت نیرو، گفت: تولید ۱۱ محتوای مدیریت مصرف در سطح ملی شامل نمایش‌های‌ رادیویی، موشن‌گرافی، یادداشت و مقاله و ۲۵۴ مورد بازنشر محتوا در ۲۲ شبکه اجتماعی و انجام ۷ تبلیغ محیطی، ۲ کلیپ و ۱۰ گزارش خبری صداوسیما از جمله این اقدامات بود.
وی انجام ۲۰۶ مورد فعالیت کارپردازی و خرید روابط‌عمومی، مستندسازی پروژه‌های طرح و توسعه خصوصاً پروژه خط آسمالون مروست و پروژه‌های افتتاح‌شده و انجام ۶۲ تبلیغ محیطی در مناسبت‌های ملی و مذهبی همچنین تهیه ۳۰۳ لوح‌ تقدیر، تسلیت و تبریک را از دیگر اقدامات این دفتر عنوان کرد.

دهقان از تهیه ۱۱ متن ادبی مرتبط با مناسبت‌ها و مراسم مختلف و آرشیو جامع و متمرکز الکترونیکی اسناد اطلاعات و محتوای روابط‌عمومی، به‌روزرسانی تابلوهای محیطی و ارسال پیام‌های تسلیت و انتشار ۳۲۰ مورد اعلامیه در سیستم مکاتبات اداری در سال گذشته یادکرد.