با تخصیص اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری

تسریع در روند اجرایی طرح های توسعه منابع آب استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: به لطف خداوند متعال و با تزریق منابع مالی تخصیص یافته از محل مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان قزوین، تسریع در روند اجرایی طرح های توسعه منابع آب استان را شاهد هستیم.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین، منصور ستوده مدیرعامل این شرکت با تشریح مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان قزوین در بخش آب اظهار داشت: با تلاش کلیه عوامل اجرایی و حمایت‌های استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استان و تخصیص اعتبار مورد نیاز، خوشبختانه در مرداد ماه سال گذشته پروژه آبرسانی به آبیک به عنوان فاز اول اجرایی طرح بزرگ آبرسانی از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان به مرحله بهره برداری رسید و مردم متدین و صبور این شهر بعد از مدت‌ها انتظار از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

وی افزود: در ماههای پایانی سال گذشته نیز اقدامات بسیار خوبی جهت تکمیل طرح مورد اشاره و آبرسانی به سایر شهرها و روستاهای استان از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام پذیرفت و امیدواریم با حمایت‌های وزارت نیرو و مسئولین استانی، بزودی سرمایه گذار این طرح مهم نیز انتخاب و اجرای آن که می‌تواند تحولی عظیم در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استان فراهم نماید، آغاز گردد.

ستوده با اشاره به اقدامات انجام شده برای سد مخزنی نهب و شبکه آبیاری آن افزود: اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای سد و شبکه آبیاری نهب مجموعاً  بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد ریال بوده است که تا پایان سال گذشته حدود ۱۱۴۰ میلیارد ریال برای سد نهب و ۴۶۰ میلیارد ریال برای شبکه آبیاری این سد در قالب اسناد خزانه اسلامی و اعتبارات نقدی داده شده است. وی افزود تخصیص های مورد اشاره، تسریع در روند اجرایی این طرح ها را به همراه داشته است بطوریکه در حال حاضر سد نهب بیش از ۹۴ درصد و کانال اصلی شبکه آبیاری نیز حدود ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می گردد با تخصیص منابع مالی مورد نیاز در سال جاری، سد نهب به همراه کانال اصلی شبکه آبیاری آن به بهره برداری کامل برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: برای سد بالاخانلو نیز مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مصوب گردید که مبلغ ۱۰۵۰ میلیارد ریال آن در سال گذشته تخصیص داده شده است. وی افزود، سد بالاخانلو در حال حاضر بالغ بر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم با تلاش مضاعف عوامل اجرایی، در سال جاری به مرحله آبگیری اولیه برسد.

ستوده یادآور شد با توجه به شرایط اجرایی سد بالاخانلو، یکی از مهمترین دغدغه های موجود، اجرای طرح آبرسانی از سد بالاخانلو به شهرها و روستاهای تحت پوشش این سد می‌باشد که خوشبختانه در اواخر سال گذشته با استفاده از ظرفیت ردیف اعتباری شهرها دارای تنش آبی، مراحل برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار این طرح انجام گردید و با توجه به اخذ ردیف اعتباری در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در پایان تصریح کرد بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به استان و تخصیص اعتبارات مربوط به طرح های بخش آب، شاهد تحول و تسریع در روند اجرایی این طرح های مهم و زیربنایی در استان هستیم و امیدواریم با تلاش و کوشش شبانه‌روزی و حمایت های مسئولین و مقامات استان، پاسخگوی تعهدات خود به مردم شریف استان در خصوص این طرح ها باشیم و بتوانیم نقشی مؤثر در فرآیند رشد تولید در استان ایفا نماییم.