تسریع در احداث پست برق دژکوه در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به همراه نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند احداث پست برق دژکوه در شهر سوق بازدید کردند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به همراه نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند احداث پست برق دژکوه در شهر سوق بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، صبح امروز محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل این شرکت به همراه حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و سید علی احمد‌زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمال معتمدزاده مدیرعامل توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان محلی از روند احداث پست برق دژکوه در شهر سوق این استان بازدید کردند.
در این بازدید با بررسی موانع و چالش‌های به وجود آمده در اجرای پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت دژکوه بر رفع این موانع و تسریع در روند اجرایی پست و وارد مدار کردن فاز اول آن در انتهای سال ۱۴۰۱ و اوایل ۱۴۰۲ تاکید کردند.
طرح دائم پست برق ۱۳۲ کیلوولت دژکوه ۱۰۰ مگاوات ظرفیت دارد و در حال حاضر عملیات خاک‌برداری آن به پایان رسیده و عملیات ساختمانی آن بنا است که آغاز شود.
بخشی از تجهیزات فاز اول این پست خریداری و تا زمان آماده شدن پروژه جهت نصب و همچنین تکمیل تجهیزات مورد نیاز، در انبار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نگهداری می‌شوند. فونداسیون خطوط پست برق دژکو نیز نصب شده و دکل‌های آن خریداری و در اختیار این شرکت قرار گرفته است.
با وارد مدار شدن پست برق دژکوه ظرفیت منصوبه منطقه در بخش انتقال و فوق‌توزیع افزایش پیدا خواهد کرد و باعث پایداری بیشتر شبکه برق شهرهای سوق و لنده خواهد شد.
در سفر یک روزه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به کهگیلویه و بویراحمد وضعیت شبکه انتقال و فوق‌توزیع این استان نیز بررسی و بر آماده سازی آن قبل از شروع تابستان پیش رو تاکید شد.
بر اساس این گزارش، استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش انتقال و فوق‌توزیع تحت نظارت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان قرار دارد و یکی از نواحی بهره‌برداری ۱۰ گانه این شرکت است.