ترمیم و اصلاح بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق در استان خراسان جنوبی

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: بیش از  2 هزار و 500 کیلومتر از شبکه توزیع برق این استان در سال گذشته ترمیم و اصلاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی؛ مهندس منصوریان در حاشیه دیدار با خبرنگاران افزود: تعمیر و اصلاح بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف، سرویس حدود ۷۸ هزار چراغ روشنایی معابر بلواری و خیابانی و اصلاح یک هزار و ۶۲۸ دستگاه پست هوایی و زمینی، از جمله اقدامات صورت گرفته جهت حفظ و توسعه شبکه های توزیع برق می باشد.

وی بیان کرد: با ورود برق به استان از سال۱۳۳۶ با تلاش و همت تلاشگران صنعت برق، احداث شبکه و برق رسانی به اقصی نقاط استان آغاز و در حال حاضر با وجود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف، حدود ۴۰۰ هزار مشترک در استان در بخش های خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و …. از نعمت برق برخوردارند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی پهناور بودن استان و گستردگی شبکه های توزیع، شرایط آب و هوایی در استان، جنس خاک و گذشت زمان و برخی اتفاقات ناخواسته از قبیل سیل و طوفان را از جمله دلایل آسیب دیدگی و فرسودگی شبکه های توزیع برشمرد و گفت: پرسنل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی در بازه های زمانی مشخص از شبکه های توزیع بازدید و در صورت نیاز آن ها را در برنامه ترمیم و اصلاح قرار می دهند که این عملیات در سریعترین زمان ممکن و با خبره ترین افراد انجام می گیرد.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و جمعیت ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفری، دارای بیش از ۴۰۰ هزار مشترک برق است.