تخصیص ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در تکمیل طرح آبرسانی از سد طالقان به آبیک

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با اختصاص 220 میلیارد ریال به طرح آبرسانی از سد طالقان به آبیک، کارگاه این پروژه مجدداً فعال شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین؛ مهندس ملکی با اعلام این خبر اظهارداشت: طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک از پروژه های بسیار مهمی است که با پیگیری استاندار، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای تاکنون بخوبی پیش رفته و امیدواریم با تخصیص اعتبارات باقیمانده هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود.
وی اضافه کرد: در دو ماه اخیر به دلیل عدم تزریق اعتبارات کارگاه به حالت نیمه فعال و تعطیل درآمده بود که با پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه در هفته اخیر ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر به این پروژه اختصاص یافت و ما توانستیم کارگاه را مجدداً فعال نماییم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: اخیراً مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از محل تنش آبی و ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها به استان اختصاص یافت و ما با جذب این منابع مالی جدید توانستیم عملیات انتقال آب را مجدداً در مسیر حرکت قرار دهیم.
مهندس ملکی گفت: لوله های تولید شده برای باقیمانده مسیر خط انتقال آبرسانی در حال انتقال به محل کارگاه می باشد و امیدواریم تزریق اعتبارات تداوم یابد تا بتوانیم بسرعت این طرح را به پایان برسانیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر این طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل طرح به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیازمندیم که امیدواریم با پیگیری های لازم بتوانیم آن را نیز دریافت کنیم.
وی در پایان گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز و تزریق بموقع آن امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده این پروژه مهم تکمیل شده و مردم آبیک بعد از دو دهه از آب شرب گوارا و سالم برخوردار شوند.