تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب شرب استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی، ابوالحسن عالی  اظهار کرد: این اعتبار برای اجرای ۶ مصوبه تعریف شده است.

وی افزود: اجرای خط آبرسانی سیراف – جم از جمله این مصوبه ها است که ۷۰ میلیارد تومان برای سرعت بخشی در اجرای آن تصویب شد که با تلاش و پی‌گیری‌های انجام شده این مبلغ به ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون یکصد میلیارد تومان اعتبار از محل تعهدات وزارت نفت برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: افزون براین از محل تعهدات وزارت نیرو نیز ۲۵۰ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و پروژه با پیشرفت ۸۹ درصد در دست اجرا قرار دارد.
عالی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی فاز نخست پروژه خط آبرسانی سیراف – جم گفت: تامین آب پایدار برای شهر جم، شهرک‌های صنعتی و روستاهای بخش مرکزی از جمله هدف‌های اجرای این مصوبه به شمار می‌رود.

وی اختصاص یکصد میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی نوار ساحلی دشتی و تنگستان را از دیگر مصوبه‌های سفر هیات دولت به این استان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵۳ میلیارد تومان از این میزان اعتبار جذب و پروژه با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
به گفته عالی احداث مخازن بتنی به حجم هفت هزار مترمکعب دلوار، ۳۳ کیلومتر خط انتقال و اجرای ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع از جمله تعهدات این مصوبه است که تاکنون ۶ هزار مترمکعب مخزن ،۲۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است.
وی طرح توسعه تاسیسات فاضلاب شهر بوشهر را از جمله دیگر مصوبه های سفر دولت به استان بوشهر در سال گذشته، عنوان کرد و گفت: برای اجرای این پروژه مطابق با پیوست بودجه برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ معادل ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده بود که بیش از رقم مصوبه معادل ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اعلام پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی این پروژه، یادآور شد: برای تکمیل فاز نخست این پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به صدور مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای فاضلاب در محله های جنوبی شهر بوشهر گفت: برای الحاق مناطق جنوبی و حاشیه ای شهر بوشهر به شبکه فاضلاب تفاهم نامه ای به ارزش هزار میلیارد تومان منعقد شده است.
عالی تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر گناوه را از دیگر مصوبه های سفر هیات دولت به استان بوشهر برشمرد و گفت: برای تکمیل این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که از این میزان ۷۰ میلیارد تومان مربوط به سازمان برنامه و بودجه و ۳۰ میلیارد تومان مربوط به وزرات نیرو است که تاکنون مبلغ ۵۶ میلیارد تومان از سهم برنامه و بودجه تامین و از محل وزارت نیرو هیچ تخصیصی صورت نگرفته است.
وی با اشاره به پیشرفت ۹۲درصدی پروژه تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر بوشهر اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه ۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
عالی تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر دیلم را از دیگر مصوبه های سفر هیات دولت به استان بوشهر عنوان کرد و افزود: این پروژه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه دارد که تاکنون ۴۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و پروژه با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
وی در خصوص آبشیرین کن‌های استان بوشهر اظهار کرد: افزایش ظرفیت وتولید آب از آبشیرین کن‌های استان جزء مصوبه های سفر هیات دولت به استان است و با توجه به تاکید دولت، امروز ظرفیت آبشیرین کن‌ها در این استان به سه برابر ظرفیت خود افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در زمان حاضر ۴۵ هزار مترمکعب آب از طریق آب شیرین کن در این استان تولید می‌شود که تا پایان سال با توجه به پروژه‌های در دست اجرا این ظرفیت به یکصد هزار مترمکعب افزایش می‌یابد و تا سال ۱۴۰۴ به حدود ۲۴۰ هزار مترمکعب می‌رسد.
عالی ادامه داد: با اجرای پروژه‌های آب شیرین کن با سرمایه گذاری پنج تا ۱۰ هزار میلیارد تومان، ۱۰۰ درصد سرانه نیاز آب آشامیدنی و بهداشتی استان در این حوزه تامین می‌شود.