تخصیص پاداش صرفه جویی در مصرف برق به بخش‌های خانگی استان بوشهر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در نشست مدیریت مصرف برق با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: با هدف مدیریت پیک بار مصرف برق تابستان در این استان، به ازای هر کیلوات کاهش مصرف برق ۵۰۰ تومان پاداش صرفه جویی مصرف برق در قبوض مشترکین خانگی اعمال خواهد شد.

به گزارش روابط شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در تشریح این خبر اظهار کرد: سال گذشته پاداش برای مشترکان برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی معادل ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت گردید و امسال با فزایش تعداد تفاهم نامه ها انتظار افزایش ۲ برابری پاداش این بخشها را داریم.
وی بیان کرد: همچنین امسال با اعلام وزیر محترم نیرو مشترکان خانگی نیز در ایام تابستان در صورت کاهش هر کیلووات برق در مقایسه با سال گذشته از ۵۰۰ تومان پاداش برخوردار می‌شوند.
حشمتی افزود: با تمهیدات پیش بینی شده انتظار است مشترکان نیز اهتمام لازم در مصرف داشته باشند چراکه گذر خاموشی از پیک مستلزم مصرف بهینه است.
وی تاکید کرد: سرویس به موقع کولر، استفاده از پنجره دو جداره، نگه داشتن دمای کولر روی دمای ۲۵ درجه، استفاده از لامپ LED از جمله موارد مهم در صرفه جویی است که باید در ایام تابستان در در ساعات اوج مصرف از ۱۲ تا ۱۷ اولویت اصلی مشترکان برق قرار گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه اداره تبلیغات استان بوشهر در راستای فرهنگ سازی از ظرفیت بسیاربالای برخوردار می باشد ابراز امیدواری کردند که در بخش خانگی که بیش از ۸۰ درصد مصرف استان به آن تعلق دارد از حضور و ظرفیت مبلغان و روحانیون معزز استفاده گردد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: این اداره کل با استفاده از شبکه‎های تبلیغی خود آماده فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بخش خانگی است.
حجت الاسلام دکتر محمدرضا طاهری افزود: صرفه جویی در مصرف و بویژه مصرف برق در فرامین دینی و از سوی رهبر معظم انقلاب جزء رسالت های دینی بوده و باید اجرایی شود.
وی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با یک هزا رو ۱۴۰ هیات مذهبی، ۱۰۵ کانون فرهنگی و دینی، ۳۴۰ مرکز دینی و قرانی و شورای هیات مذهبی آماده ایفای نقش در حوزه فرهنگ سازی در مصرف برق است.
طاهری افزود: کانون مداحان با ۲۶۰ مداح و ۲ هزار و ۶۰۰ طلبه آمادگی دارند تا در بخش خانگی فرهنگ سازی لازم را در مدیریت مصرف برق داشته باشند.