با نگاه ویژه ی وزیر نیرو؛

تخصیص اعتبار آب های سرانی جان تازه ای گرفت

محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با وزیر نیرو در باره ی  تخصیص اعتبار آبهای سرانی مذاکره کرد. 

تخصیص اعتبار آب های سرانی جان تازه ای گرفت

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب فاضلاب خراسان شمالی، رضا نعیمی مدیرعامل این شرکت گفت: طرح آبرسانی از سرانی در خراسان شمالی با هدف تامین آب شرب شهرهای بزرگ استان با دریافت مصوبه اجرایی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به عنوان بزرگترین طرح انتقال آب در بخش آب زیرزمینی کشور است.

نعیمی عنوان کرد: با اجرای این طرح سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب آب با کیفیت، از منابع آب زیرزمینی برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای مسیر انتقال، منتقل می‌شود.

وی در ادامه افزود: در طرح انتقال آب سرانی خراسان‌شمالی، حدود ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال برای انتقال آب و احداث ایستگاه‌های پمپاژ جهت عبور از ارتفاعات به شهرهای استان ایجاد خواهد شد و اعتبار مورد نیاز اولیه برای اجرای این طرح بیش از پنج هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل آبفای خراسان شمالی عنوان کرد: با اجرای طرح انتقال آب سرانی در خراسان‌شمالی، بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در بیش از ۱۰ شهر و ۵۳۰ روستا زیر پوشش این طرح خواهند بود.

لازم به ذکر است؛ استاندار خراسان شمالی در افتتاحیه ی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران، که با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل آبفای کشور در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران انجام شد، شرکت  و در خصوص اعتبار آب های سرانی با وزیر نیرو گفتگوکرد.