تخریب بیش از۵۰۰۰ کنتورآب خانگی در شهرستان زهک

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: بیش از ۵۰۰۰ کنتور خانگی مشترکان آب شهرستان، در اثر برودت هوا و یخبندان اخیر منطقه سیستان دچار ترکیدگی و تخریب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، “غلامحسین لکزائیان‌پور” در این جلسه بیان داشت: برای جلوگیری از خسارت بیشتر به کنتورهای خانگی، مشترکان آب می ‌بایست در حفاظت و نگهداری از کنتورهای آب در برابر یخ زدگی اقدامات بیشتری انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه حفاظت و نگهداری از کنتورهای خانگی برعهده مشترکان آب است و متاسفانه در این یخبندان شدید، تعداد زیادی کنتور خانگی تخریب شده است، ضروریست از طریق ستاد مدیریت بحران استان و همچنین خیران و گروههای مردم نهاد نیز در جهت خرید کنتور نو و تعویض کنتورهای معیوب، مساعدت شود و در این راستا اقدام اساسی صورت پذیرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک عنوان کرد: در یخبندان اخیر منطقه سیستان، علاوه بر خسارت به کنتورها، برخی از تاسیسات آبی و شبکه‌های توزیع آب، روگذرها و کلکتورها و شیرالات و اتصالات زیر مخازن هوایی نیز دچار صدمه شده‌اند.

به گفته وی، براساس برآورد اولیه صورت گرفته،در یخبندان اخیر منطقه‌ی سیستان، حدود ۱۴۰میلیارریال به تاسیسات آبی و کنتور های آب این شهرستان،خسارت وارد شده است.

شهرستان زهک با دو شهر و۱۸۳روستا و مجتمع روستایی و حدود ۲۲ هزار مشترک آب ،در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.